مراکز کانون در تقویت فرهنگ عمومی جامعه جایگاه بااهمیتی دارند

امام‌جمعه موقت اندیمشک گفت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تقویت فرهنگ عمومی جامعه جایگاه بااهمیتی دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمد مهدوی در آیین گشایش چهارمین مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اندیمشک اظهار کرد: اساس شکل‌گیری شاکله وجودی انسان در کودکی و نوجوانی صورت می‌گیرد و اگر کودک از ابتدا خوب ساخته شود تضمین‌کننده‌ دوران موفق در نوجوانی، میان‌سالی و بزرگ‌سالی است.
وی با اشاره به متن سرود کانون که توسط کودکان و نوجوانان اجرا شد، افزود: اساس کار کانون بر پرورش فکر و ایمان است و بر همین اساس نقش مراکز کانون در سراسر کشور بسیار اساسی و زیربنایی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون، اجرای این برنامه‌ها را به شکل تخصصی در مراکز کانون بسیار مهم دانست و توضیح داد: یکی از این فعالیت‌ها قصه‌گویی بوده که توسط مربیان کانون در حال اجراست و به بهترین شکل آموزه‌های دینی و اخلاقی را به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کنند.
امام جمعه موقت اندیمشک در ادامه حوزه‌ مسئولیت کانون را در ارتقای فرهنگ کشور بسیار خطیر دانست و خاطرنشان کرد: کانون در امر نیروسازی و پرورش‌دهی افکار کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند و در بهترسازی آینده‌ بچه‌های ایران اسلامی گام برمی‌دارد.
وی به فعالیت‌های ادبی کانون اشاره کرد و گفت: در کانون کودکان و نوجوانان با کتاب، ادبیات، شعر و داستان آشنا می‌شوند و به این ترتیب ضمن تربیت کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به این حوزه، آینده ادبی کشور را پس از تربیت در این دوره‌ سنی و تحویل آن به دیگر متولیان در دوره‌های بعدی تضمین می‌کند.
این روحانی با بیان اینکه مراکز کانون در تقویت فرهنگ عمومی جامعه جایگاه با اهمیتی دارند یادآور شد: کانون در این عرصه نیز نقش تأثیرگذاری داشته است.
چهارمین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینی به مساحت یک هزار و 575 مترمربع و زیربنای 517 مترمربع از محل اعتبارات استانی ساخته شده و در آن برای کودکان و نوجوانان سالن مطالعه، گود قصه‌گویی، سالن نمایش فیلم و تئاتر عروسکی و سه کلاس آموزشی در نظر گرفته شده است.
این مرکز در یکم آذر در منطقه لور شهرستان اندیمشک افتتاح شد و در آیین گشایش این مرکز حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد مهدوی امام‌جمعه موقت و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، امیر حمزه بزرگی معاون فرماندار اندیمشک، عبدالنبی شاکریان مدیر کانون خوزستان، جمعی از مسئولین و مربیان کانون و تعدادی از کودکان و نوجوانان این شهرستان حضور داشتند.