ویژه‌برنامه «گام‌به‌گام تا دانایی» در کانون بچه‌ها را با فعالیت‌های پژوهشی آشنا می‌کند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر با اجرای ویژه‌برنامه «گام‌به‌گام تا دانایی» بچه‌های ماهشهری را با فعالیت‌های پژوهشی آشنا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، زینب گشتیل جانشین مسئول کانون ماهشهر با اعلام این مطلب افزود: «گام‌به‌گام تا دانایی» نام طرحی است که مربیان این مرکز باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مراحل پژوهش به روش علمی از طریق طرح دیواری برای بچه‌ها اجرا می‌کنند.
وی آشنایی با منابع و کتاب‌های پژوهشی و کتاب‌های مرجع و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را ازجمله فعالیت‌های این برنامه معرفی کرد و توضیح داد: کودکان و نوجوانان در این ویژه‌برنامه در قالب معرفی وقایع، بازدید از نمایشگاه کتاب مرکز، معرفی ابزار آزمایش و انجام یک آزمایش و ثبت مشاهدات و معرفی کتاب‌های مرتبط با آن ‌یک کار پژوهشی را آغاز می‌کنند.
گشتیل معرفی کتاب "تحقیق چیست محقق کیست؟" و معرفی سراچه‌های مختلف پژوهش از طریق بروشور، معرفی شخصیت‌های برجسته علمی و مسابقه کشف رمز کتاب را از دیگر برنامه‌های این طرح معرفی کرد که مربیان به‌وسیله آن کودکان و نوجوانان را در گردآوری اطلاعات مربوط به موضوع پژوهششان کمک می‌کنند.
جانشین مسئول کانون ماهشهر برگزاری ایستگاه‌های نقاشی، ادبی و هنری در ارتباط با پژوهش را از دیگر برنامه‌های جنبی این طرح عنوان کرد که بچه‌ها را به شیوه‌های غیرمستقیم به انجام کارهای پژوهشی تشویق می‌کند.
گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با دارا بودن 52 مرکز فرهنگی هنری، ثابت، سیار و پستی در سطح استان، بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می‌کند.