درخشش 3 کودک نقاش خوزستانی در مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی هیکاری ژاپن

3 کودک و نوجوان ایرانی موفق به دریافت جایزه از بیست و دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی انجمن «هیکاری» کشور ژاپن در سال 2014، شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان یک نشان طلا، یک برنز و یک دیپلم افتخار این مسابقه بین‌المللی را از آن خود کردند.
در این رقابت هنری، «محبت چنگیزی» 13 ساله عضو کانون در شهرستان بهبهان جایزه طلا را از آن خود کرد.
هم‌چنین جایزه برنز این مسابقه به «ترانه حاجی‌نجف» عضو 6 ساله‌ی کانون در شهرستان اهواز، تعلق گرفت.
در عین حال، «امیرحسین موسوی‌راد» عضو 9 ساله‌ی کانون از شهرستان بهبهان نیز دیپلم افتخار این رقابت هنری را به خود اختصاص داد.
بیست و دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی انجمن «هیکاری» کشور ژاپن در سال 2014 به موضوع «کشاورزی، زمین زراعی، طبیعت، محیط‌زیست، مردم و خانواده» برگزار شد که پس از داوری آثار رسیده به این مسابقه درمجموع 20 جایزه طلا، 40 جایزه نقره، 60 جایزه برنز و 80 دیپلم افتخار را در سال 2015 به شرکت‌کنندگان اهدا می‌کند.
این در حالی است که 23868 اثر از 83 کشور جهان به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود و کانون کشور با ارسال 1370 اثر نقاشی در این مسابقه هنری حضور داشت.
در همین حال کودکان و نوجوانان خوزستانی در چندین سال گذشته در بیش‌تر سال‌ها موفق به دریافت جوایز ارزشمندی از این رقابت هنری شده‌اند که همه ساله توسط یک موسسه‌ی غیرانتفاعی کشاورزی ژاپن برگزار می‌شود.