ویژه‌برنامه‌ی "نماز زمزمه‌ی بیداری" در ماهشهر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر ویژه‌برنامه‌ی "نماز زمزمه‌ی بیداری" را برای کودکان و نوجوانان در این شهرستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مرضیه دقایقی مسئول کانون ماهشهر با اعلام این خبر گفت: ویژه‌برنامه‌ی "نماز زمزمه‌ی بیداری" با حضور کودکان و نوجوانان عضو کانون برگزار شد.
وی با بیان این‌که در این برنامه ابتدا سوره‌ی"حمد" توسط کودکان و نوجوانان جمع خوانی و توسط مربیان کانون این سوره به بچه‌ها معرفی شد افزود: در ادامه مربیان کانون با قرائت احادیث مختلف کودکان و نوجوانان را با فضیلت خواندن این سوره آشنا کردند.
دقایقی اجرای سرود" وقتی نماز می‌خوانم" توسط اعضای این مرکز را از دیگر فعالیت‌های این ویژه‌برنامه عنوان کرد و ادامه داد: بچه‌ها در برنامه با شرکت در ایستگاه درست‌خوانی نماز ضمن آموزش تلفظ صحیح آیات سوره حمد به زبان عربی با کتاب‌های فرهنگنامه نماز، حضور قلب در قرآن، نماز چشمه پاکی‌ها و آموزش نماز برای کودکان آشنا شدند.
این مسئول فرهنگی در ادامه از اجرای مسابقه"تسبیح و سجاده"، ایستگاه شعرخوانی و ایستگاه تصویرسازی گروهی با موضوع نماز در این ویژه‌برنامه خبر داد و گفت: جشن تسبیح به‌پاس حمد و تشکر از خداوند به خاطر نعمت‌های بی‌پایانش به انسان برگزار شد و در آن انواع شکرگزاری و فلسفه تسبیحات حضرت زهرا (س) و ذکرهای آن به بچه‌ها معرفی شد.
وی اجرای قصه‌ی " مرام خوبان" برگرفته از زندگی امام حسین (ع) را دیگر برنامه این جشن معرفی کرد و یادآور شد: اعضا در ایستگاه دل نوشته‌ها همچنین با خط خود نوشتند که برای وجود چه نعمت‌هایی در زندگی‌شان از خداوند سپاسگزارند.
گفتنی است در پایان این برنامه به برگزیدگان مسابقه‌ی "تسبیح و سجاده" تسبیح تربت امام حسین (ع) هدیه داده شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان، 52 مرکز دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره و نزدیک برقرار می‌کند.
مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری، ادبی، علمی و مذهبی همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.