کانون طرح "کانون- مدرسه" را به آموزش‌وپرورش خوزستان ارائه کرد

طرح "کانون- مدرسه" از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان جهت اجرا در سال تحصیلی 94-95 به آموزش‌وپرورش ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در جلسه هم‌اندیشی کانون و آموزش‌وپرورش استان طرح "کانون- مدرسه" را جهت اجرا در سال تحصیلی 94-95 به آموزش‌وپرورش ارائه کرد.
غلامرضا شنبدی در این نشست درباره‌ی این طرح گفت: طرح "کانون – مدرسه" در سطح این استان برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی از مهر 94 تا اردیبهشت 95 اجرا می‌شود.
وی طرح کانون - مدرسه، را طرحی معرفی کرد که بر اساس استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در فضاهای آموزشی، بین مراکز فرهنگی، هنری و مدارس صورت خواهد گرفت.
این مدیرکل فرهنگی افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب یک برنامه مشخص، هدفمند و از پیش تعیین‌شده در مراکز فرهنگی هنری کانون حضور پیدا می‌کنند و برخی از موضوعات درسی خود را در قالب‌های متنوع و جذاب فرهنگی هنری با سبک و شیوه‌ای نوین فرامی‌گیرند.
شنبدی ایجاد زمینه مناسب برای تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان، گسترش آموزش‌های غیرمستقیم در سطح مدارس و آشنایی دانش آموزان با فعالیت‌های کانون و جذب آن‌ها در مراکز فرهنگی هنری کانون را ازجمله اهداف این طرح عنوان کرد و یادآور شد: اجرای این طرح در 52 مرکز کانون در 30 شهر استان پیش بینی شده است و عوامل اجرایی آن مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون و معلمان مدارس هستند.
شنبدی در زمینه شیوه همکاری کانون و مدرسه گفت: در ماه‌های مهر و آبان دانش آموزان مدارس منتخب، همراه معلمان خود در مراکز کانون حضور یافته و از فعالیت‌های اجراشده توسط مربیان کانون بهره خواهند برد.
وی افزود: در دو ماه آذر و دی نیز مربیان کانون به مدارس مراجعه و برخی فعالیت‌ها را با مشارکت معلم مربوطه اجرا خواهند کرد.
مدیرکل کانون خوزستان درباره‌ی این مرحله توضیح داد: مربیان مسئول مراکز کانون در این مرحله آن دسته از مدارسی که آمادگی خود را برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری اعلام کرده‌اند، شناسایی کنند و زمینه مساعد حضور مربیان را برای اجرا در آن مدارس فراهم می‌کنند.
شنبدی حضور مجدداً دانش آموزان مدارس منتخب، جهت استفاده از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون را در دو ماه بهمن و اسفند مرحله سوم این طرح معرفی کرد و یادآور شد: ارزیابی نحوه اجرای این برنامه در دو مرحله به شکل ارزیابی تدریجی در حین اجرا و ارزیابی پایانی بعد از اتمام هرسال تحصیلی صورت می‌گیرد.
گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان، 52 مرکز دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره و نزدیک برقرار می‌کند.
مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری، ادبی، علمی و مذهبی همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.