آشنایی نوجوانان خرمشهری با کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

نوجوانان خرمشهری عضو کانون پرورش فکری شماره 3 این شهرستان با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان با کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، نرگس مرادی نصرآبادی مسئول کانون شماره 3 خرمشهر با اعلام این خبر گفت: آشنایی نوجوانان با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکی از راه‌های برون‌رفت از بیکاری در سنین جوانی است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 خرمشهر با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان در راستای این هدف اقدام به برگزاری کارگاه آشنایی با این مهارت‌ها را برگزار کرد.
وی با اشاره به این‌که این برنامه برای نوجوانان دختر و پسر در دو روز مختلف برگزار شد افزود: اگر نوجوانان را در این سنین با این مهارت‌ها آشنا کنیم و در جوانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرابگیرند در آینده به یاری خدا و تلاش خود جوانان هیچ‌گاه در جامعه فرد بیکار نخواهیم داشت.
مرادی نصرآبادی تأکید کرد: مسئولان از ابتدا می‌بایست نوجوان را با انواع رشته‌های فنی و حرفه‌ای آشنا کرده و با توجه به علاقه در سنین جوان در آن رشته، آموزش‌های تخصصی فنی را فراگیرد در این صورت است که بعد از فارغ‌التحصیل شدن بیکار نخواهد ماند و ما با این همکاری در راستای تحقق این هدف گام برداشتیم.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان خرمشهر، 4 مرکز دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره و نزدیک برقرار می‌کند.
مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.