روایت گری 8 قصه‌ی عاشورایی در بخش نخست چهارمین ویژه‌برنامه‌ی مرثیه‌ای برای خورشید در اهواز

صبح امروز در نخستین بخش از چهارمین ویژه‌برنامه‌ی قصه‌گویی استانی مرثیه‌ای برای خورشید در اهواز، 8 قصه‌گو روایتگر داستان‌های عاشورایی خود برای کودکان و نوجوانان اهوازی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در این برنامه که در آن 16 قصه‌گوی برگزیده‌ خوزستانی حضور دارند 8 قصه‌گو در بخش صبح این ویژه‌برنامه داستان‌های خود را برای کودکان و نوجوانان اهوازی روایت می‌کنند.
بر همین اساس مراسم گشایش این رویداد فرهنگی با قصه‌گویی فاطمه رشیدی از شهرستان اهواز با قصه‌ی «بابای بد، بابای خوب» آغاز شد.
پس از وی شهناز ممبنی از اهواز قصه‌ی خود را با عنوان «داستان آن سال‌ها» اجرا کرده است و در ادامه، مرجان نوروزی، فروغ گلریز زاده و زهرا آهنگری از اهواز، به ترتیب قصه‌های «و تو آزاد شده‌ی امروز»، «بخشش» و «ایستاده بر خاک» را بازگو خواهند کرد.
در این جشنواره، قصه‌گویی کبری صیادی زاده از شوشتر با قصه‌ی «سقای تشنه‌لب»، آسیه رحمتی از اندیمشک با قصه‌ی «نذر بی‌بی» و مریم علیدادی از اهواز با قصه «دیدار در خرابه» اجراهای پایانی بخش نخست این جشنواره خواهد بود.
گفتنی است: چهارمین ویژه‌برنامه‌ی قصه‌گویی استانی مرثیه‌ای برای خورشید صبح امروز در اهواز آغاز به کار کرده است و قصه‌گویان شرکت‌کننده در این ویژه‌برنامه گوشه ایی از آموزه‌های دینی و اخلاقی واقعه بزرگ کربلا را در قالب قصه به کودکان و نوجوانان انتقال می‌دهند.
قصه‌گویان در چهارمین ویژه‌برنامه‌ی قصه‌گویی استانی مرثیه‌ای برای خورشید در داستان‌های خود، شناسایی مقام ولایت، اطاعت از اوامر مقام رهبری، عشق به شهادت و درک معنی آن، شجاعت در برابر دشمنان، شهامت و دلیری ایستادگی در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی، استفاده از تمامی وسایل ممکن در برابر توطئه‌های دشمن، رعایت ادب و اجازه گرفتن از بزرگ‌تر، توجه به نماز و ارتباط باخدا، حس مسئولیت نسبت به کوچک‌تر از خود و ... را برای بچه‌ها بازگو می‌کنند.