زنگ مطالعه آزاد دانش آموزان مدارس آبادان در کانون نواخته می‌شود

در قالب همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش، زنگ مطالعه آزاد دانش آموزان مدارس آبادان در کانون نواخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مرضیه ململی نوترکی مسئول کانون شماره 3 آبادان با اعلام این خبر گفت: زنگ مطالعه آزاد دانش آموزان دختر و پسر 9 مدرسه و مرکز جامعه القرآن آبادان در کانون شماره 3 این شهرستان اجرا می‌شود.
وی با بیان این‌که دانش آموزان دبستان‌های پسرانه شاهد، شریعتی و سعدی شهرستان آبادان در این همکاری زنگ مطالعه آزاد را در کانون شماره 3 آبادان سپری خواهند کرد افزود: شاهد، مینا، لاله، شهید بناری، گلستان و فراز نیز نام دبستان‌های دخترانه‌ای است که دانش آموزان آن در این طرح حضور دارند.
ململی نوترکی با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان عضو جامعه القرآن شهرستان آبادان نیز در زنگ مطالعه آزاد حضور دارند و در این برنامه فعالیت می‌کنند توضیح داد: در زنگ مطالعه آزاد کانون برای دانش آموزان کتاب‌های متناسب با گروه سنی کودکان و نوجوانان توسط مربیان به بچه‌ها معرفی می‌شود و شرکت‌کنندگان در ادامه به مطالعه کتاب‌ها می‌پردازند.
 مسئول کانون شماره 3 آبادان یادآور شد: قصه‌گویی، کارگاه خلاقیت، نمایش فیلم، مسابقه اطلاعات عمومی و دیگر برنامه‌هایی هستند که توسط مربیان کانون و با حضور فعال دانش آموزان در زنگ مطالعه اجرا می‌شود.
گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان آبادان، 4 مرکز دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره و نزدیک برقرار می‌کند.
مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.