پودمان آموزشی «آشنایی مسائل کودکان دارای نیازهای ویژه» در اهواز

پودمان آموزشی «آشنایی با ویژگی‌ها و مسائل کودکان دارای نیازهای ویژه» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، پودمان آموزشی «آشنایی با ویژگی‌ها و مسائل کودکان دارای نیازهای ویژه» با حضور 20 مربی مسئول و مربی فرهنگی، ادبی و هنری مراکز کانون استان خوزستان کار خود را از 5 اردیبهشت‌ماه در اهواز آغاز کرده و همچنان ادامه دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در دومین روز برگزاری این دوره آموزش چهار ‌روزه که به‌صورت نظری، در دو تایم صبح از ساعت 8 تا 12 و بعدازظهر از ساعت 13:30 تا 17 در مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان واقع در مجتمع فرهنگی هنری کانون شهرستان اهواز برگزار می‌شود حضور یافت و در نشستی با مربیان شرکت‌کننده گفت: دوره پودمان آموزشی «آشنایی با ویژگی‌ها و مسائل کودکان دارای نیازهای ویژه» در راستای تربیت مربی جهت راه‌اندازی اولین مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان است که به‌زودی در اهواز افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که کانون برای همه‌ی کودکان و نوجوانان استان است و رسالت ما این است که حلاوت فعالیت‌های ناب کانون را به کام کودکان با نیازهای ویژه نیز بچشانیم افزود: ما با راه‌اندازی مراکز فراگیر به دنبال آن هستیم تا فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای این گروه از کودکان و نوجوانان فراهم شود.
شنبدی با بیان این‌که مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در منطقه پادادشهر اهواز طبق دستورالعمل‌ها و استانداردهای ساختمان این مراکز که از سوی معاون فرهنگی و دفتر طرح‌های عمرانی کانون به استان‌های ارسال شده است در حال آماده‌سازی است یادآور شد: در مراکز فراگیر، کودکان و نوجوانان ویژه شامل نابینایان، ناشنوایان و معلولان در کنار دیگر اعضای کتاب‌خانه‌های کانون، از امکانات و برنامه‌های این مراکز استفاده می‌کنند.
محوریت پودمان آموزشی «آشنایی با ویژگی‌ها و مسائل کودکان دارای نیازهای ویژه»، آشنایی با اهداف مراکز فراگیر و ویژگی‌های کودکان آسیب‌دیده بینایی، شنوایی، دارای اختلالات تکلمی و گویایی و ... و نحوی ارتباط با این کودکان عنوان‌شده است و مسئولیت آموزش این دوره‌ی آموزشی به احسان کردی، محمد نیک افروز و سمیه حسن‌زاده کارشناسان اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان واگذار شده است.
گفتنی است: این پودمان آموزشی تا 8 اردیبهشت‌ماه 95 ادامه خواهد داشت و مربیان شرکت‌کننده در این پودمان 32 ساعته در صورت قبولی در امتحان پایان دوره و کسب نمره قبولی از سوی مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.