کد خبر: 254934
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
بازدید 1024
برای تقویت و تثبیت جایگاه محوری کانون تلاش کنیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: مسؤولین و مربیان مراکز کانون در سراسر استان خوزستان باید در راستای تقویت جایگاه محوری کانون در حوزه‌ی فعالیت‌های مربوط به کودکان و نوجوانان تلاش مضاعف کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان غلامرضا شنبدی در اولین گردهمایی مسؤولین و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون استان خوزستان در اهواز با تشریح سیاست‌های اجرای سال 1395 کانون در استان خوزستان با اشاره به سابقه‌ی خوبی که کانون در میان مردم و دستگاه‌ها دارد از مسؤولین و مربیان مراکز کانون استان خوزستان خواست با نگاه فرانهادی و تعامل با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی این جایگاه را حفظ و تقویت کنند.

وی افزود: در سال جاری تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ضمن بالا بردن اطلاعات دینی بچه‌ها، هویت ایرانی و اسلامی آن‌ها را تقویت کنیم تا بتوانیم بچه‌هایی مؤمن، خلاق و متفکر را پرورش بدهیم.

شنبدی اضافه کرد: تمامی حرکت‌های کانون خوزستان در سال 1395 بر اساس برنامه است و تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای مشورت، کار کارشناسی و خرد جمعی صورت خواهد گرفت.

این مدیرکل فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مسؤولین و مربیان مراکز کانون در اجرای فعالیت‌های خود در سال جدید به نیازها، علایق و سلیقه‌های متفاوت مخاطبان کودک و نوجوان کانون توجه ویژه خواهند داشت تا ضمن شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها بچه‌ها، روحیه‌ی پرسش‌گری، اعتماد به نفس و مهارت‌های زندگی را در کودکان و نوجوانان تقویت کنند.

 وی همچنین گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان و با انجام فعالیت‌های 42 گانه کانون در تمامی مراکز ما در 30 شهر استان خوزستان یک اصل مهم خواهد بود که آن را در راستای توسعه سواد خواندن بچه‌ها در سال جاری پیگیری خواهیم کرد.

شنبدی در ادمه اظهار داشت: در سال 1395 ضمن اجرای برنامه‌های ثابت کانون به فن‌آوری‌های نوین توجه ویژه خواهد شد.

مدیرکل کانون خوزستان در ادامه کارکنان کانون را سرمایه‌های اصلی فعالیت‌های این نهاد فرهنگی معرفی کرد و یادآور شد: در راستای توانمندسازی این فعالان فرهنگی سعی خواهیم کرد کارکنان منطبق با نیازها و بر اساس اولویت‌های کاریشان آموزش ببینند.

وی با بیان این‌که در سال جدید تلاش بیشتری خواهیم کرد تا دایره‌ی پوشش مخاطبان را با همکاری آموزش و پرورش در مدارس استان گسترش دهیم یادآور شد: ما برنامه داریم تا محصولات کانون را به دست دانش آموزان این استان برسانیم که مهم‌ترین آن‌ها کتاب است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

در ادامه این گردهمایی مسؤولین و کارشناسان بخش‌های مختلف ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به‌مرور سیاست‌های کاری این واحدها در سال 95 پرداختند.

گفتنی است: گردهمایی مسؤولین و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون استان خوزستان 14 اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات کانون شماره یک اهواز برگزار شد.