نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» در 10 روستای استان خوزستان به روی صحنه می‌رود

نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» نخستین بسته‌ی «تئاتر کوچک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش خوزستان در مدارس 10 روستای این استان برای دانش آموزان به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» به نویسندگی پیر دلی و ترجمه کلر ژوبرت و کارگردانی فهمیه میرزاحسینی از 16 تا 18 آذرماه 1395 در 10 دبستان روستاهای تابعه شهرستان‌های اهواز، کارون و باوی به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش که با تکنیک عروسکی (دستکشی) ساخته شده است و قابلیت اجرا در فضاهای باز و حتی مینی‌بوس و خودروهای کوچک را دارد در نخستین روز حضور خود در استان خوزستان، به ترتیب در دبستان «عمار» روستای زرگان بصره، دبستان «هاجر» روستای قلعه مرزبان و دبستان «حجت» روستای افشاری برای دانش آموزان اجرا خواهد شد.

در دومین روز حضور «تئاتر کوچک» کانون در استان خوزستان در نوبت صبح، نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» برای دانش آموزان دبستان‌های، «عدالت» روستای علوه، «ایزد» روستای غزاویه کوچک و «شهید دستغیب» روستای قلعه حاج مزید به روی صحنه خواهد رفت و در نوبت بعدازظهر نیز دانش آموزان دبستان‌های شهید عابدی روستای کریشان 2 و دبستان شهدای صنعت نفت روستای مگطوع میزبان این نمایش خواهند بود.

در آخرین روز حضور این نمایش نیز «تئاتر کوچک» کانون در دبستان «مولوی» روستای قلعه غدیر و دبستان «شهید محراب فخوری» روستای مکتاف اجرا خواهد داشت.

گفتنی است: «تئاتر کوچک» ابزاری نمایشی است که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تئاتر را به روستاها می‌برد و برای اولین بار در جریان راه‌اندازی سومین مرکز سیار روستایی کانون اهواز در بهمن ماه سال 1394 در روستای مگطوع رونمایی شد.

این رسانه با استفاده از شخصیت‌های داستانی یک کتاب به‌صورت انگشتی یا دستکشی طراحی و تولید شده و خواهد شد و مربیان مراکز فرهنگی هنری سیار کانون می‌توانند از آن برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و به‌عنوان ابزاری مناسب برای اجرای تئاتر استفاده کنند.

ایده اجرای چنین تئاترهایی در ابعاد کوچک در سال‌های دورتر نیز در مناطق روستایی از سوی کانون به مرحله اجرا درآمده بود اما اکنون با عنوان «تئاتر کوچک» از سوی مرکز تئاتر و با همکاری اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون به صورتی گسترده و در دورترین مناطق روستایی همراه با نمایش فیلم و اهدای کتاب به کودکان اجرا می‌شود.