طرح کانون مدرسه در 15 شهر استان خوزستان اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از اجرای طرح کانون مدرسه با همکاری آموزش و پرورش در 15 شهر این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی با اعلام این خبر گفت: به‌منظور بهره‌مندی عموم دانش آموزان مدارس از ظرفیت‌های موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون طرح کانون مدرسه با همکاری آموزش و پرورش در 15 شهر استان خوزستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در این طرح دانش آموزان دوره‌ی دوم تا ششم ابتدایی شهرهای اهواز، اندیمشک، دزفول، ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، سوسنگرد، شوش، ماهشهر، هندیجان، بهبهان، گتوند، خرمشهر و آبادان در قالب یک برنامه‌ی مشخص، هدفمند و از پیش تعیین شده در مراکز کانون حضور پیدا می‌کنند افزود: مربیان کانون در این طرح با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی هنری که به سبک و شیوهای نوین انجام می‌شود؛ دانش آموزان را با مهارت‌های زندگی آشنا می‌کنند.

شنبدی اضافه کرد: طرح کانون مدرسه تا پایان سال تحصیلی 95-96 در دو سطح اجرا می‌شود و کلیه دانش آموزان در این طرح به مدت یک سال از تاریخ عضویت می‌توانند به‌صورت رایگان از فعالیت‌های فرهنگی مراکز مشخص شده در شهرهای اعلام شده بهره‌مند شوند.

این مدیرکل فرهنگی پیرامون دو سطح این طرح توضیح داد: در سطح اول اجرا، دانش آموزان در مراکز کانون حاضر شده و در کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی رایج در مراکز که توسط مربیان با مشارکت فعال معلمان برگزار می‌شود؛ شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سطح دوم طرح کانون مدرسه مربیان کانون به‌منظور پوشش جمع وسیع‌تری از جمعیت دانش آموزان و با بهره‌گیری از برنامه‌هایی که قابلیت جذب تعداد بیشتری مخاطب را دارد، در هر ماه 1 بار در مدارس منتخب طرح حضور می‌یابند و ویژه‌برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، اجرای سرود، هنرهای نمایشی، معرفی کتاب، معرفی وقایع، برگزاری رقابت‌های فرهنگی هنری و ادبی را برای سایر کلاس‌های مدرسه اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح و همکاری آموزش و پرورش بتوانیم خدمت‌رسانی فرهنگی خود را به تعداد بیشتری از دانش آموزان استان خوزستان ارائه کنیم.

گفتنی است: طرح کانون مدرسه در مراکز ثابت شماره 2،4 و 5 و مراکز شماره یک و 2 سیار روستایی شهرستان اهواز، مراکز 3 و 4 دزفول، 2 اندیمشک، یک بهبهان،4 خرمشهر، 4 آبادان و تنها مراکز کانون در شهرهای ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، سوسنگرد، شوش، ماهشهر، هندیجان و گتوند اجرا می‌شود.