کد خبر: 266638
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
بازدید 1432
درخشش نوجوانان خوزستانی در مسابقه ادبی «نامه‌ی نامور»

نوجوانان خوزستانی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مسابقه ادبی «نامه‌ی نامور» درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، الهه تفکری عضو ماهشهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانست در مسابقه ادبی «نامه‌ی نامور» که از سوی واحد آفرینش‌های ادبی کانون کشور برگزار شد رتبه برتر بخش نوجوان را کسب کند.

در این مسابقه همچنین سروش پارسا و سارا شیخی حسنوند از به ترتیب اعضای ادبی مراکز کانون در شهرستان اهواز و اندیمشک نیز از سوی هیئت‌داوران این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند.

مسابقه ادبی «نامه‌ی نامور» از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع، نامه‌ای به یکی از شخصیت‌های شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد.

این مسابقه با هدف تقویت و توجه بیش از پیش به زبان مادری اقوام ایرانی و زبان کهن فارسی و همچنین انتشار آثار برگزیده اعضا با یک موضوع واحد در سطح ملی برای علاقه‌مندان و جمع‌آوری آن در یک مجموعه ملی اجرا شد.

آشنایی هرچه بیشتر اعضا با داستان‌های شاهنامه فردوسی به‌عنوان یکی از گنجینه‌های ارزشمند و کهن ادبیات فارسی و همچنین جلب‌توجه و حمایت مدیران از بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و تقویت گسترش این بخش به‌ویژه در بخش سیار روستایی و پستی و همچنین کمک به پایدارسازی اعضای مکاتبه از طریق انتشار آثار برگزیده دیگر اهداف این مسابقه بود که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانستند نامه‌های خود را به هر یک از شخصیت‌های شاهنامه در قالب شعر، داستان و یا نامه به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

 گفتنی است: از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان 18 اثر اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی حضور داشتند.