کد خبر: 267606
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
بازدید 1131
استاندار خوزستان از کودکان و نوجوانان مدال‌آور کانون تقدیر کرد

استاندار خوزستان از اعضای مدال‌آور و برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهدا لوح سپاس و هدیه تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شریعتی ظهر امروز با استقبال از 33 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان که توانستند سال گذشته با کسب مدال‌های رنگارنگ و دیپلم‌های افتخار در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی و کشوری نقاشی همچون جشنواره لویی فرانسوا فرانسه، مسابقه مجله دنیای هنر کشور اسلوونی، هیکاری ژاپن، لیدیسه کشور چک، نوازاگورا کشور بلغارستان، مسابقه نقاشی هنگ‌کنگ برای استان و افتخارآفرینی کنند تجلیل کرد.

استاندار خوزستان در این مراسم با ابراز خرسندی از کسب موفقیت‌های این کودکان و نوجوانان گفت: آینده‌ی این استان به دست شما کودکان و نوجوانان تلاشگر رقم خواهد خورد که با سعی و تلاش و همراهی مربیان کانون توانسته‌اید به بهترین شکل به پرورش استعدادها خود به پردازید و برای استان و کشور افتخار بی آفرینید.

شریعتی با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از سازمان‌های تأثیرگذار است که کار پایه‌ای و ریشه‌ای در آن انجام می‌شود افزود: این نهاد در استان تا حدودی مغفول مانده و آن‌طور که شایسته آن هست موردتوجه قرار نگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که اگر به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌واسطه‌ی این‌که با نسلی سر و کار دارد که شاکله‌ی شخصیت آن در حال شکل‌گیری است توجه شود تأکید کرد: با کارهای بلندمدتی که در این نهاد فرهنگی صورت می‌گیرد ما می‌توانیم در سال‌های بعد به‌تدریج یک نسل تأثیرگذار را تحویل جامعه بدهیم.

در ادامه این مراسم مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هدف این نهاد فرهنگی را شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان، تقویت هویت ایرانی اسلامی، تربیت افرادی متفکر، مطالبه گر، خلاق، نقاد و پرسش‌گر معرفی کرد و گفت: از ابتدای کار دولت تدبیر و امید تاکنون توانسته‌ایم برای گسترش فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان 3 مرکز فرهنگی و هنری، 6 کتابخانه سیار، شهری، روستایی و پستی، 6 سینمای کودک و نوجوان و یک مرکز تولید تئاتر و نمایش عروسکی را در استان خوزستان راه‌اندازی کنیم.

این مدیرکل فرهنگی حضور و موفقیت کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری استان خوزستان را در راستای تلاش‌های کارکنان و مربیان کانون در تمامی حوزه‌ها دانست و توضیح داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌اکنون در استان خوزستان، 60 مرکز ثابت، سیار و پستی دارد که در این مراکز، مربیان علاوه بر امانت دادن کتاب، به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

در این مراسم همچنین عزیز گل‌افشان معاون فرهنگی، فرزانه فیلی معاون امور اداری و مالی، نسرین بازیانی مسئول کانون شماره یک بهبهان و منا سبحانی خالص مسئول کانون شماره یک اهواز به ارائه نقطه نظرات خود در راستای گسترش فعالیت‌های کانون در استان خوزستان پرداختند.

در این آیین همچنین، از مسئول مرکز آفرینش های هنری کانون استان خوزستان، مربیان هنری و مسئولین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که اعضای مدال‌آور و برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری در آن‌ها فعالیت دارشتند نیز تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در سال گذشته با حضور در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی توانستند 9 مدال طلا، 8 مدال نقره، 2 عنوان برگزیده و 14 دیپلم افتخار را برای ایران اسلامی کسب کنند.