کد خبر: 267829
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
بازدید 1746
جشن هفته سلامت با شعار «زندگی سالم با نشاط و امید» در کانون رامشیر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشن هفته ملی سلامت را با شعار «زندگی سالم با نشاط و امید» در مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان رامشیر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، شهناز قنواتی مسئول کانون رامشیر با اعلام این خبر گفت: مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان رامشیر هم‌زمان با هفته سلامت با دعوت از دانش آموزان رامشیری جشن این هفته ملی را با شعار «زندگی سالم با نشاط و امید» برگزار کردند.

وی با اشاره به این‌که در اولین جشن هفته ملی سلامت مربیان کانون رامشیر با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و علمی دانش آموزان با مواد غذایی مفید و نقش آن‌ها در سلامت آشنا کردند افزود: دانش آموزان در این برنامه فواید خوردن صبحانه همچون، عملکرد بهتر مغز و افزایش تمرکز، نشاط و شادابی را در قالب برنامه‌هایی چون، معرفی و مطالعه کتاب فرا گرفتند.

قنواتی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رامشیر در قالب شعارهایی چون، "تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی"، "غذای سالم، جامعه سالم"، "سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی"، "طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی"، "دین، معنویت، سلامت روان"، "هنر و رسانه، سواد سلامت" و "نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی تا 7 اردیبهشت‌ماه با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان، 60 مرکز ثابت، سیار و پستی دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی نزدیک برقرار می‌کند.

مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.