کد خبر: 267927
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
بازدید 2361
ساخت 2 عروسک آیینی و ملی در بهبهان

با تلاش مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بهبهان 2 عروسک آیینی و ملی ایرانی در دو مرکز فرهنگی هنری کانون ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، این عروسک‌ها بهنام‌های "وروره جادو" و "یک سر و دو گوش" هستند که در مراکز کانون شماره 2 و سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهبهان ساخته شده است.

نسرین محسنی مسئول کانون شماره 3 بهبهان درباره ساخت عروسک "وروره جادو" گفت: این عروسک ، یکی از عروسک‌های آیینی و سنتی ایران‌زمین است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 بهبهان ساخته شد.

وی افزود: این عروسک از کتاب فرهنگ عروسک‌ها و نمایش‌های عروسکی آیینی و سنتی موجود در مراکز کانون به همت مربیان فرهنگی و هنری این مرکز فرهنگی هنری در شهرستان بهبهان تهیه شده است.

 احترام مسرور مسئول کانون شماره 2 بهبهان نیز پیرامون عروسک "یک سر و دو گوش" گفت: به همت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 2 بهبهان عروسک بومی محلی "یک سر و دو گوش " ازجمله شخصیت‌های خیالی قصه‌های بومی بهبهانی ساخته شد.

وی افزود: این عروسکی یکی از شخصیت‌های قصه‌های مادران و مادربزرگ‌ها و پدران و پدربزرگ‌های بهبهانی است که توسط مربیان فرهنگی هنری کانون برای معرفی به کودکان و نوجوانان بهبهانی ساخته شده است.