کد خبر: 268540
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
مشارکت بیش از 4 هزار دانش‌آموز خوزستانی در طرح کانون مدرسه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان از مشارکت بیش از 4 هزار دانش‌آموز خوزستانی در طرح کانون مدرسه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی با اعلام این خبر گفت: بیش از 4 هزار و 290 دانش‌آموز خوزستانی شهرهای، اهواز، آبادان، اندیمشک، باغملک، بهبهان، خرمشهر، دزفول، سوسنگرد، شوشتر، شوش، گتوند، لالی، بندر ماهشهر، مسجدسلیمان، ملاثانی و هندیجان در قالب همکاری کانون و آموزش و پرورش در طرح کانون مدرسه شرکت کردند.

وی با بیان این که در این طرح، 51 مدرسه در سطح استان در طرح کانون مدرسه مشارکت داشتند افزود: دانش آموزان 76 کلاس دخترانه و 67 کلاس پسرانه، در مجموع 143 کلاس در این طرح شرکت کردند.

شنبدی پیرامون طرح کانون مدرسه توضیح داد: کانون مدرسه طرحی است که بر اساس آن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر درونی کردن مفاهیم درسی و ترویج کتاب‌خوانی استفاده می‌شود.

وی از این طرح به عنوان رویداد مهم فرهنگی در دو محیط متفاوت مدرسه و کانون یاد کرد و گفت: این طرح در دو سطح از ابتدای سال تحصیلی 1395 کار خود را آغاز کرد و با استقبال خوب دانش آموزان خوزستانی روبرو شد.

این مدیرکل فرهنگی، پیرامون دو سطح این طرح توضیح داد: در سطح اول اجرا، دانش آموزان در مراکز کانون حاضر شدند و در کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی رایج در مراکز که توسط مربیان با مشارکت فعال معلمان برگزار شد شرکت کردند.

وی ادامه داد: در سطح دوم طرح کانون مدرسه مربیان کانون به‌منظور پوشش جمع وسیع‌تری از جمعیت دانش آموزان و با بهره‌گیری از برنامه‌هایی که قابلیت جذب تعداد بیشتری مخاطب را دارد، در هر ماه یک‌بار در مدارس منتخب طرح حضور یافتند و ویژه‌برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، اجرای سرود، هنرهای نمایشی، معرفی کتاب، معرفی وقایع، برگزاری رقابت‌های فرهنگی هنری و ادبی را برای سایر کلاس‌های مدرسه اجرا کردند.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان، 60 مرکز ثابت، سیار و پستی دارد که مربیان فرهنگی، هنری و ادبی این نهاد فرهنگی علاوه بر امانت دادن کتاب با ارائه فعالیت‌های مختلف با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی نزدیک برقرار می‌کند.