کد خبر: 268697
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
بازدید 1159
افتتاح نمایشگاه «عروسک‌های کانونی» در اهواز

نمایشگاه «عروسک‌های کانونی» به همت مرکز آفرینش‌های هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مدیرکل کانون خوزستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه با تأکید بر نقش کلیدی عروسک‌ها در شکوفایی تخیل کودکان گفت: عروسک‌ها می‌توانند هر چیزی که کودکان می‌خواهند باشند و بر همین اساس می‌توانند تسهیل کننده‌ی فرآیند یادگیری شوند.

غلامرضا شنبدی زبان عروسک را زبان مناسب برای آموزش دانست و تأکید کرد: عروسک‌ها به مشاهده‌ی تجربی و درک بچه‌ها نسبت به دنیای پیرامونشان کمک می‌کند.

در ادامه این مراسم مریم فهیم پور کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان پیرامون این نمایشگاه توضیح داد: در این نمایشگاه 36 عروسک با موضوع‌های، اسطوره‌ها و افسانه‌های ملی، نگاهی نو به دنیای فانتزی و مدرن کودکان امروز، تیپ و شخصیت بومی و محلی از لحاظ پوشش، پوست، کلام و موضوع آزاد به نمایش در آمده که تمامی آن‌ها به دست مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف استان خوزستان ساخته شده است.

وی افزود: عروسک‌های، وروره جادو، نرگسی، یه سر و دو گوش از مراکز کانون شهرستان بهبهان، دانا- توانا، صافیه (یوما)، مرغک قصه‌گو و عبدالمای از مراکز کانون خرمشهر، بهادر از اروندکنار، زایر حلاوی، ژمول و قاری قوری از مراکز کانون آبادان، دریا معشوری از ماهشهر، نخلک از شادگان، کارمند شرکت نفت از امیدیه، لاک‌پشت دانا از بستان، عبدو و بی‌بی سکینه از هندیجان، نفتالو آغ چهره از آغاجاری و ماجد بندری از بندرامام عروسک‌های هستند که در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار داده شده‌اند.

فهیم پور با اشاره به این‌که، این نمایشگاه از امروز تا 13 خردادماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز واقع در پیچ استادیوم، پارک حجاب برپا خواهد بود اضافه کرد: مرد بختیاری، خانم مرغه، مهربون، بابا انار مامان ناردون، دلبرجان، گلناز و گلنسا، اوس حسین و صورتی و بوگندو از مراکز کانون شهرستان اهواز، خاله ریحان از اندیمشک، احلام از هویزه و عمه ابتسام از حمیدیه نیز دیگر عروسک‌های هستند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند.

این کارشناس هنرهای نمایشی کانون خوزستان یادآور شد: علاقه‌مندان جهت بازدید می‌توانند همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 13 از این نمایشگاه دیدن کنند.