افتتاح ششمین فروشگاه و نمایشگاه دایمی عرضه‌ی محصولات فرهنگی هنری کانون در خوزستان

فروشگاه و نمایشگاه دایمی عرضه‌ی محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان بندر ماهشهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، فروشگاه و نمایشگاه دایمی عرضه‌ی محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسماً کار خود را باعرضه‌ی کتاب، بازی و سرگرمی و نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در شهرستان‌ ماهشهر آغاز کرد.

این ششمین فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی هنری کانون در استان خوزستان است که به مناسبت بازگشایی مدارس به دست کامران رییس قنواتی عضو شورای اسلامی بندر ماهشهر در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی هنری کانون استان خوزستان در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از کالاهای ملی، حمایت از تولیدات داخلی و بسترسازی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در حالی در این استان در حال گسترش هستند که تا سال 1394 تنها یک مرکز عرضه محصولات کانون در استان خوزستان وجود داشت و در حال حاضر تعداد این مراکز با افتتاح فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی هنری کانون ماهشهر به عدد شش رسیده است.

مسئولان ارشد کانون ضرورت ایجاد جاذبه بین کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و ترویج این فرهنگ بین کودکان و نوجوانان و توسعه فرهنگی را مهم‌ترین رسالت فروشگاه‌ها و مراکز عرضه محصولات این نهاد فرهنگی عنوان کرده‌اند و تأکید دارند در راه‌اندازی مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون برای کودکان و نوجوانان، به دنبال سود و منافع اقتصادی نیستند و به برگشت هزینه تولید به این حوزه اکتفا می‌کنند.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در حال حاضر 2 فروشگاه و نمایشگاه دایمی عرضه‌ی محصولات فرهنگی هنری در شهرستان اهواز و یک فروشگاه در شهرستان‌های آبادان، هندیجان، شوشتر و ماهشهر دارد که محصولات کانون را به کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها عرضه می‌کنند.