همکاری های فیمابین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری با این تفاهم نامه انسجام می یابد

تفاهم نامه همکاریهای مشترک ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استان با حضور صالحی و تمجیدی مدیران کل این دو دستگاه به امضا رسید تا همکاری های فیمابین با این تفاهم نامه انسجام می یابد.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، به نقل از خبرگزاری آموزش و پرورش، محمد نقی صالحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در جلسه‌ی امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری‌های مشترک ادارات کل آموزش و پرورش استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تبریک دهه‌ی مبارک فجر و تقدیر از همراهی و همکاری‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری را نمی شود از هم جدا کرد و این تفاهم نامه تعامل و همکاری های مشترک این دو نهاد فرهنگی را انسجام می دهد.
وی ادامه داد: همکاری‌های مشترک ما در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان عزیز می باشد.
صالحی با اشاره به ویژگی‌های خاص حوزه‌ی کودک و نوجوان و امکانات و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: اگر از امکانات و فضاهای موجود درست استفاده شود و بستر مناسب، مفید و سالمی فراهم شود کودکان و نوجوانان بیشتری خواهند توانست از این ظرفیت ها و امکانات بهره مند شوند.
وی افزود: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس اصول تعلیم و تربیت ایرانی‌اسلامی طرح‌ریزی و اجرا می شود و دانش آموزان می توانند در کنار آموزش‌های رسمی از برنامه‌های با نشاط و جذاب فرهنگی و هنری کانون استفاده کنند.
مرتضی تمجیدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم رهروان خوبی برای توسعه و ترویج اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری باشیم.
مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: از آنجایی که ماهیت انقلاب یک ماهیت فرهنگی است برای اینکه تغییراتی اتفاق بیفتد بهترین ابزار، ابزارهای فرهنگی است و خوشحالیم که خداوند این توفیق را به ما عطا کرده که در راستای اهداف انقلاب قدم برداریم و وظیفه همه ماست در دستگاههای مختلف خودمان را سربازان انقلاب بدانیم و فکر نکنیم که انقلاب تمام شد و ما به کارهای جانبی بپردازیم.
وی با اشاره به این سخن که " آنان که رفتند کار حسینی کردند و آنان که ماندند باید کار زینبی کنند " افزود: ماباید راه و کار انقلابیون سال 57 را ادامه بدهیم و آنهایی که جانشان را از دست دادند نباید فراموش شوند و در این راستا باید تمام امکانات و ظرفیت ها استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: گاهی از نداشته هایمان حرف می زنیم و از کمبودها می نالیم در عین حال از آنچه که داریم غافلیم که چقدر امکانات و ظرفیت داریم و اگر از امکانات به خوبی استفاده کنیم مطمئنا نتیجه این همکاری و هم اندیشی‌ها باعث رشد و توسعه مناسبت‌های ما خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ما از نظر نیروی انسانی امکانات خوبی داریم و باید خوب مدیریت و برنامه ریزی شودافزود : فصل مشترک ما با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانش آموزان هستند و کودکان و نوجوانان هم ذیل آموزش وپرورش هستند و درست است که دستگاهها تشکیلات متفاوتی دارند ولی هدف و برنامه ها یکی است و همه باید دست به دست هم بدهیم و با استفاده بهینه از امکانات موجود به اهداف عالی تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم .
مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به اینکه خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امکانات و ظرفیت خوبی دارد و ما باید دانش آموزان را جهت بهره مندی از این امکانات هدایت کنیم گفت : تمام سعی و تلاش ما باید این باشد که دانش آموزان تربیت یک بعدی و حافظه محوری نداشته باشند و با توجه به فضای ایجاد شده باید کمک کرد دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی و هنری و اجتماعی مشارکت داشته باشند و این کار بدست دستگاههای مختلف فرهنگی می تواند اتفاق بیفتد.
گفتنی است در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری های مشترک ادرات کل آموزش و پرورش استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امضا و اجرایی شد.