با حضور دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گرمسار برگزار شد

فرماندار شهرستان گزارشی از وضعیت مدارس –تعداد آموزشگاهها-رتبه اول آموزش وپرورش شهرستان در سطح استان سمنان در کسب رتبه در کنکور سراسری خواستار هوشمند سازی مدارس-ایجاد فضاهای آموزشی جدید.تقویت نیروی انسانی برای شهرستان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گرمسار با حضور دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به همراه جمعی از معاونین و مدیر کل آموزش وپرورش استان - مهدی جمال مدیر کل کانون پرورش فکری استان- حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد امام جمعه گرمسار- کاتب نماینده مردم- طاهری فرماندار شهرستان و مسئولین دستگاههای اجرایی مرتبط در مجموعه فرهنگیان گرمسار برگزار شد.

در ابتدای جلسه طاهری فرماندار شهرستان ضمن عرض خیر مقدم درخواستهای این شهرستان را برای وزیر اعلام نمودند.

فرماندار گرمسار در این جلسه، تعلیم و تربیت را هدیه و ارمغانی از جانب خداوند متعال دانسته و خاطر نشان شدند که انبیای الهی بزرگ معلمان و مربیان بشریتند و واسطه ای برای هدایت ، پرورش و تعلیم انسان به سوی آموزه های خداوندی ، و در حقیقت اولین آموزگار و مربی اصلی بشریت همانا رب تعالی و خداوند جهانیان است و از این روست که شغل معلمی را جایگاهی است بس رفیع و معلمان مورد اکرام همگانند و چه زیبا بزرگ معمار انقلاب اسلامی و مراد و رهبر کبیرمان (ره) فرمود : « معلمی شغل انبیاست».در ادامه فرماندار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر یک روزه ایشان در آبان ماه 85 به گرمسار.سخنان مدظله العالی را برای وزیر و حاضرین بصورت مبسوط بیان نمودند.

 فرماندار شهرستان گزارشی از وضعیت مدارس –تعداد آموزشگاهها-رتبه اول آموزش وپرورش شهرستان در سطح استان سمنان در کسب رتبه در کنکور سراسری خواستار هوشمند سازی مدارس-ایجاد فضاهای آموزشی جدید.تقویت نیروی انسانی برای شهرستان شدند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد امام جمعه گرمسار معلمان را طلایه داران پیشرفت و تعالی در هر کشور و جامعه ای دانسته و بیان داشتند که رسالت خطیر ، هدایت و روشنگری و نجات انسان ها ، از دام ظلمت ، جهالت ، شقاوت و ضلالت را بر عهده دارند.

 در پایان جلسه دکتر فانی وزیر آموزش وپرورش با اهدای سلام بر شهیدان انقلاب به ویژه 41 هزار شهید معلم و دانش آموز گفت: آنان الگوی مدیریت در آموزش و پرورش هستند. وی گفت: سرمایه هر کشوری برای توسعه همه جانبه و صحیح نیروی انسانی است، آموزش و پرورش بستر ساخت نیروی انسانی را فراهم می کند و در آموزش و پرورش فردای جوامع ساخته می شود.

فانی با بیان اینکه معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و معلم با دانش و رفتار خود می تواند بیشترین تاثیر را بر شاگردان داشته باشد.وی تاکید کرد: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی کشور که شاید تا به حال کمتر به آن توجه شده بسیار است.

وزیر آموزش و پرورش ساماندهی و بهسازی نیروهای آموزش و پرورش، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش ، مدیریت بر منابع آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی را چهار اولویت کاری خود برشمرد.

در این جلسه کاتب نماینده مردم نیز سخنانی در خصوص بودجه در سطح کلان –وضعیت اموزش وپرورش در سطح شهرستان گرمسار مطالبی را بیان داشتند.