کد خبر: 243524
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
بازدید 915
درآوردن دنیا به رنگ خود

اعضای نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان در کارگاه «بحث‌آزاد»، نظرات خود را پیرامون این موضوع که «هرکس سعی دارد دنیا را به رنگ خود در بیاورد، پس در این راه نظرات خود را گسترش می‌دهد»، بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، با شروع فصل تابستان چهارشنبه‌ی هر هفته، کارگاه‌های بحث‌آزاد ویژه‌ی اعضای نوجوان در مرکز آرادان برگزار می‌شود.
به گفته‌ی مربی مسئول مرکز، این کارگاه با نظارت مربیان فرهنگی و با هدف آشنایی با شیوه‌ی صحیح مباحثه و آداب گفتگو، تقویت قدرت‌بیان و ارتباط کلامی اعضا، تشویق به مطالعه و تحقیق، تقویت روحیه‌ی انتقادپذیری و ایجاد زمینه‌ی مناسب جهت شناخت بهتر اعضا و از همه مهم‌تر جذب اعضای نوجوان در حال اجراست.
مهدی هدایت‌فر در ادامه افزود: جدای از اهداف تربیتی که در فعالیت بحث آزاد وجود دارد، انتقال مهارت‌های بحث‌کردن به مخاطبان خصوصاً مخاطب نوجوان که مخاطب اصلی در این فعالیت است اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی هدف مهم دیگر این فعالیت را تکامل و تصحیح نظر و فکر عنوان کرد و گفت: به‌عنوان مثال من فکرم را به بحث می‌گذارم تا نواقص و معایب آن را بفهمم و برطرف کنم.
هدایت‌فر در پایانِ کارگاه به‌منظور آسیب‌شناسی فعالیت‌های مرکز و سعی در هرچه بهتر شدن محیط و فعالیت‌‌های ویژه‌ی اعضای نوجوان به نقش مؤثر مربی و نوع فعالیت اجرایی در جذب و پایدارسازی آنان اشاره کرد.