کد خبر: 243548
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
بازدید 806
عطر کریم اهل‌بیت(ع) در مراکز کانون

اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری استان با شرکت در ویژه‌برنامه‌ی نیمه‌ی رمضان، عطر کریم اهل‌بیت(ع) را استشمام کردند.

عطــــــــر میلاد تو پیچیــــد و گلی پیـدا شــد
آفـــــــــرینش ز تمـاشــــای رخت زیبـا شـــــد
ای خوش آن دم که امام حسن آمد به جهان
غنچـــــه از غنچــــه‌ی لب‌هـای امامت وا شـد
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اعضای کودک و نوجوان با شرکت در کارگاه‌های ویژه‌ی فرهنگی و هنری با شخصیت، زندگی و سیره‌ی علمی و عملی کریم اهل‌بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) آشنا شدند.
در مرکز فرهنگی هنری شماره1 کانون سمنان، مراسم جشنی با حضور بیش از 50عضو برگزار شد.
برنامه‌های اجرا شده در این جشن عبارت بود از: تلاوت سوره‌ی مبارکه‌ی توحید به سه زبان توسط خواهران مبینا و فاطمه خوش‌سیما، شعرخوانی در وصف ماه مبارک رمضان، قرائت دکلمه در وصف امام حسن(ع)، اجرای نمایش‌خلاق آسیاب‌بچرخ براساس سخنی از امام حسن(ع) در خصوص دوری از کبر و غرور، اجرای مسابقه‌ی حضوری پیرامون شخصیت و زندگی امام حسن(ع).
در مرکز فرهنگی هنری کانون سرخه نیز فعالیت‌های مختلف فرهنگی با هدف پرورش حس دینی، معرفی شخصیت امام حسن مجتبی(ع) و مظلومیت ایشان برای اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.
 فعالیت‌هایی چون: معرفی کتاب، قصه‌گویی از کتاب «باغبان باغستان‌های توحید»، شعرخوانی گروهی از کتاب «تو بوی سیب می‌دهی»، مسابقه حضوری و آماده‌سازی پانل مرکز با استفاده از طرح‌ها و کاردستی‌های اعضا.
در مرکز فرهنگی هنری شماره2 کانون شاهرود نیز طی مراسم جشنی همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، کلاس‌های تابستانه‌ی طرح اوقات فراغت، فعالیت خود را آغاز کرد.
در این مراسم که «طلوع مهربانی» عنوان داشت بیش از یکصد عضو کودک و نوجوان به‌همراه والدین‌شان حضور داشتند.
مربیان و اعضای کانون بهارستان در این روز برنامه‌های متنوعی چون اجرای دو سرود «فرزند ایران» و «کودک زیبا»، روایت‌خوانی «ماه خوبی‌ها»، شعرخوانی مربی ادبی، اجرای نمایش‌خلاق و مسابقه‌ی حضوری و... اجرا کردند.
در مرکز فرهنگی هنری کانون گرمسار، اعضای کودک و نوجوان در یک نشست صمیمی دور هم گرد آمدند و با شرکت در فعالیت‌های متنوع ضمن آشنایی با کتاب «چهارده قصه آسمانی» و معرفی شخصیت امام حسن مجتبی(ع)، در کارگاه قصه‌گویی شنونده‌ی قصه‌ای زیبا از زندگانی آن امام بزرگوار شدند و پس از آن در جلسه‌ای دوستانه به نقد و بررسی آن قصه پرداختند.
در مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی نیز اعضا به همراه والدین‌شان در مراسم مولودی‌خوانی و دعای توسل شرکت کردند.