کد خبر: 243559
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
بازدید 2260
دنیای کودکان کانون آرادان از دریچه‌ی دوربین

کارگاه آموزش عکاسی ویژه اعضای کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اعضای پسر مرکز آرادان در کارگاه عکاسی با دنیای جدیدی روبرو شدند.
به گفته‌ی مربی‌مسئول مرکز، عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر که در دو مرحله انجام می‌شود: نخست، به‌دست‌آوردن تصویر به‌وسیله‌ی دوربین و ثبت آن روی نگاتیو(فیلم) یا گیرنده‌ی تصویر الکترونیکی و دوم، ظاهر کردن تصویر مخفی حاصل از دوربین عکاسی و پایدارکردن آن.
مهدی هدایت‌فر در ادامه افزود: با توجه به علاقه‌ی اعضا کارگاه عکاسی با هدف تقویت دید بصری، پرورش حس زیبایی‌شناسی، تعمیق نگاه اعضا و افزایش قدرت تمرکز برای ثبت لحظه‌های خوش زندگی در مرکز تشکیل شد.
هدایت‌فر همچنین اظهار داشت: در ابتدای این کارگاه، پیرامون عکس و اهمیت سوژه‌یابی در عکاسی مطالبی بیان شد، سپس برای اعضا چند قطعه عکس نمایش داده شد و از آنها خواسته شد تا ذهن خود را برای عکاسی با موضوعات مختلف آماده کنند و در پی یافتن سوژه‌های خلاق باشند و برای آشنایی بیشتر با هنر عکاسی و کسب تجربه‌ی عملی در این زمینه به مکان‌های مذهبی و بناهای تاریخی شهر بروند و با حضور در طبیعت اطراف نیز، شیوه‌های عکاسی در طبیعت را فرا بگیرند.
در پایان کارگاه نیز اعضا با هدایت مربی، در محوطه‌ی مرکز چند قطعه عکس به یادگار گرفتند تا لحظات خوش آن روز را به ثبت برسانند.