کد خبر: 244473
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
بازدید 4655
بازدید اعضای کانون شاهرود از باغ اَوِرس

اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود از باغ زیبای گردشگری اَوِرس بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شاهرود به‌همراه 30 عضو دختر کودک و نوجوان به باغ گردشگری اَوِرس رفتند و از نزدیک با بخش‌های مختلف و دیدنی آن آشنا شدند.
مربی‌فرهنگی مرکز در معرفی این مکان دیدنی به اعضا گفت: باغ اَوِرس شاهرود جزو معدود باغ‌های کار، فکر و طراحی‌شده برای استفاده مردم و گردشگران است و در ایران نمونه‌ای از این باغ تاکنون ساخته نشده است.
نسرین قربانی، زیرکی و هوشیاری طراحان در استفاده از عناصر و آب را در این باغ ستودنی دانست و افزود: پیست دوچرخه‌سواری، زمین‌های ورزش و بازی، رستوران، جزئیات پرچین‌ها، ایجاد سنگ‌چین و سنگ‌فرش، جدا کننده و همچنین استفاده بازدیدکننده از میوه‌های ارگانیک باغ منحصر به فرد است.
قربانی با بیان این مطلب که ایجاد این باغ، فرهنگ مردم را در استفاده از محیط‌زیست بالا می‌برد، هدف از این بازدید را آشنایی اعضا با محیط‌زیست و تلاش در حفظ و سالم‌سازی آن و دوستی با طبیعت اطراف عنوان و تأکید کرد: انتظار می‌رود اعضا همان چند ساعتی که برای بازدید و لذت در دل این طبیعت بودند الگوهای رفتاری‌شان هم اصلاح شود و بتوانند در روزهای دیگر زندگی‌شان به طبیعت احترام بگذارند و از آن حفاظت کنند.
گفته می‌شود «اَوِرس» یک باغ بوتانیک است و گونه‌های متنوع درختی و درختچه‌ای را در خودش فراهم آورده به‌طوری‌که بیش از پنج‌هزار اصله نهال در این باغ کاشته شده که از این حیث یک رکورد است.
بخش دیگر کار این باغ، آشنایی مردم با طبیعت است و با هدف نهادینه‌کردن آموزش‌های زیست‌محیطی در این مکان، کلاس‌های آموزشی کودکان توسط جمعیت دیده‌بان طبعیت در این محل برگزار می‌شود.
طریقه‌ی نشستن و حضور در طبیعت، به کودکان و کسانی‌که به این باغ می‌آیند نشان داده می‌شود و گردشگران، اصول این عشق و همزیستی را که به نفع هر دو طرف انسان و طبیعت است آموزش می‌بینند.
گفتنی است «اَوِرس»، نام درختی ارزشمند و باستانی و تنها گونه‌ای است که توانایی دارد به کشور کم‌آب ما پوشش جنگلی ببخشد.