فعالیت عنصر واسطه بین مربی و عضو

اولین گردهمایی مدیران مدارس مقاطع ابتدایی شهرستان گرمسار، ساعت 9 صبح روز دوشنبه دوم آذر‌ماه با حضور کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری، ادبی و کارشناس هنری اداره‌کل کانون استان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اولین گردهمایی مدیران مدارس مقاطع ابتدایی شهرستان گرمسار با هدف بهره‌مندی مناسب دانش‌آموزان از فضای کانون پرورش فکری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مهدی هدایت‌فر مربی‌مسئول کانون گرمسار، ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران مدارس و کارشناسان اداره‌کل کانون پرورش فکری، هدف از برگزاری این جلسه را هم‌اندیشی، تبادل‌تجربیات، ارتقای تعاملات فرهنگی و ارائه‌ی راهکارهایی مناسب و قابل‌اجرا عنوان کرد.

فروهر معدنی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری، ادبی اداره‌کل در ادامه با اشاره به فعالیت‌های 44گانه‌ی کانون پرورش فکری از فعالیت‌های کتاب‌محور و کارگاه‌های هنری و ادبی سخن گفت و فعالیت را عنصر واسطه بین مربی و عضو عنوان کرد و هدف از برگزاری آن را ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به کشف و شکوفایی استعدادهای آنان در راستای ارزش‌ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی دانست.

معدنی همچنین با اشاره به نیم‌قرن فعالیت کانون، ضمن قرائت مفاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری اداره‌کل کانون پرورش فکری با اداره‌کل آموزش و پرورش و پیشنهاد برقراری ارتباط دوطرفه بین کانون پرورش فکری با آموزش و پرورش و اجرای طرح کانون مدرسه در سطح شهرستان اظهار داشت: تفاوت عمده‌ی کانون با آموزش و پرورش در شیوه‌ی آموزش غیرمستقیم و جنبه‌ی فراغتی‌داشتن فعالیت‌های آن دانست.

راحله دانایی کارشناس هنری اداره‌کل نیز در این جلسه، به تشریح فعالیت‌های هنری مانند نمایش‌عروسکی و نمایش‌نامه‌نویسی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرداخت.

در پایان جلسه، مدیران مدارس، نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص تعامل هرچه بیشتر و بهتر کانون با مدارس بیان کردند.