کد خبر: 250026
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
بازدید 1671
تجربه علوم در کانون پرورش فکری سمنان

58 نفر از دانش‌آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه‌ی آزادگان طی بازدیدی در روزهای چهارشنبه و شنبه، درس علوم خود را به روش کانونی تجربه کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، دراین بازدید مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان با استفاده از منابع موجود در کتابخانه، دانش‌آموزان را با رنگ‌های اصلی، رنگ‌های سرد و گرم آشنا کرده و با استفاده از کتاب «علوم من نور»، از نزدیک ساخت یک ذره‌بین را به آنها آموزش دادند. 

به گفته‌ی فاطمه حافظی مربی‌مسئول مرکز، بحث و گفتگو پیرامون فسیل و سنگواره و روخوانی از کتاب «چگونه یک استخوان تبدیل به سنگواره می‌شود؟» و آشنایی با ساختمان آسمان‌نما بخش دیگر این برنامه‌ی بازدید بود.

حافظی همچنین اظهار داشت: در این بازدید، مربیان ضمن ارائه توضیحات لازم، مطالب را با پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان تشریح کردند تا مطالب درس علوم به‌صورت جذاب و شیرین در ذهن آنها نهادینه شود.

وی در ادامه افزود: این طرح با رعایت اهداف آموزشی درس علوم با اجرای فعالیت‌هایی چون آزمایش‌های علمی، معرفی و روخوانی‌کتاب در راستای ارتقای کیفیت آموزش و تعالی‌بخشی به عناصر علمی و آموزشی دانش‌آموزان صورت گرفته‌است.

حافظی یادآور شد: این طرح با بهره گیری مؤثر از فضاهای آموزشی و امکانات مدارس اجرا شد که استقبال گسترده‌ی خانواده‌ها و دانش‌آموزان را درپی داشت.

وی با قدردانی از همکاری مدیران مدارس خاطرنشان کرد: در آینده فعالیت‌های مشترک بیشتری بین دو مجموعه‌ی آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری انجام خواهد شد.

گفتنی است دانش‌آموزان مقطع ابتدایی علاوه بر آموزش علوم، درس هنر را همپای مربیان کانون پرورش فکری در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک سمنان تجربه کردند و با تکنیک‌ها و روش‌های غیرمستقیم، اصول صحیح نگارش را فرا گرفتند.