کد خبر: 250050
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
بازدید 3233
روز بدون کیف در کانون پرورش فکری سمنان

دانش‌آموزان دبستان آزادگان و نبوت، روز بدون کیف و کتاب را در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری سمنان تجربه کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، طرح «یک‌روز بدون کیف و کتاب» به پیشنهاد مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان در مدارس ابتدایی آزادگان و نبوت، اجرایی شد.

به‌گفته‌ی فاطمه حافظی، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان و مدارس نبوت و آزادگان برقرار شد پیشنهاد برگزاری ساعت درس هنر در کانون به مدیران و معلمان مدرسه داده‌شد که دانش‌آموزان ابزار و ملزومات موردنیاز را به همراه داشته باشند و درس هنر توسط مربیان کانون با همکاری معلم کلاس تدریس شود.

حافظی هدف از این برنامه را توسعه‌ی همکاری دوجانبه بین مدرسه و کانون، توجه به اندیشه، تفکر و نیازهای عاطفی کودکان و نوجوانان، تنوع در برنامه‌ی آموزشی- پرورشی و مهارت‌ورزی در فضای متفاوت از مدرسه و تقویت همکاری در راستای طرح یک‌روز بدون کیف و کتاب عنوان کرد و افزود: بر اساس  این تفاهم‌نامه، دانش‌آموزان پایه دوم دبستان آزادگان، ماهی یک‌بار و دانش‌آموزان پایه پنجم نبوت، هفته‌ای یک‌بار به کانون می‌آیند و در کارگاه‌های نقاشی، سفال، خوش‌نویسی، عروسک‌سازی، کاردستی (کولاژ با دور ریختنی‌ها، کار با برگ، کاغذ و تا و...) با تکنیک‌های مختلف هنر آشنا خواهند شد.