کد خبر: 252877
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
بازدید 1450
گردش چرخ انقلاب در کانون شهمیرزاد

چرخ انقلاب همزمان با ایام‌الله دهه‌ی فجر در نمایشگاه بهار انقلاب مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهمیرزاد به گردش در آمد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، یکی از بخش‌های نمایشگاه بهار انقلاب که همزمان با دهه‌ی فجر در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهمیرزاد برگزار شده‌بود، چرخ انقلاب نام داشت.

به‌گفته‌ی محبوبه حیدریان مسوول مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهمیرزاد، در این قسمت از نمایشگاه، بازدیدکنندگان چرخ انقلاب را تا آبیاری درخت انقلاب به گردش در می‌آورند.

حیدریان هدف از اجرای این طرح را آشنایی مخاطبان کودک و نوجوان با وقایع تاریخی انقلاب، ایجاد بستری مناسب برای تدوین و انتقال پیام و دستاوردهای انقلاب، ایجاد روحیه امید و خودباوری به‌ویژه در نسل چهارم انقلاب عنوان کرد و در ادامه افزود: ماکت این طرح با استفاده از چرخ ریسندگی ساخته شده و سه‌رنگ پرچم ایران آن را پوشش داده‌است. این چرخ در مسیر خود مانند رودی با در برداشتن دانستنی‌های انقلاب اسلامی شامل اصطلاحات، تعبیرات و عناوین در بخش اول، دیوارنوشته‌ها، شعارها، پارچه‌نوشته‌ها در بخش دوم و فرهنگ رفتاری در بخش سوم جاری می‌شود تا به درخت انقلاب می‌رسد و با دانسته‌های اندوخته در مسیر، درخت انقلاب را آبیاری می‌کند تا پرچم سه‌رنگ ایران بر شاخه‌های آن به اهتزاز درآید و شعار «انقلاب ما انفجار نور بود» در بالاترین شاخه‌های آن به بار بنشیند.