همایش پیاده‌روی و جشنواره غذای محلی سالم در دیزج شاهرود

همایش پیاده‌روی و جشنواره غذای محلی سالم به مناسبت هفته‌ی سلامت در روستای دیزج این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، محسن نظارت مسؤول کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری شاهرود از برگزاری جشنواره غذای سالم محلی و همایش پیاده‌روی به مناسبت هفته‌ی سلامت در مجتمع شهید موسی کلانتری دبستان سعدی روستای دیزج این شهرستان خبر داد.

نظارت همچنین اظهار داشت: در این همایش که با مشارکت کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری شاهرود و بسطام و خانه بهداشت روستا برگزار شده بود، جمع زیادی از مردم و خانواده‌های شهدای روستای دیزج، اولیا‌ء و اعضای کتابخانه سیار کانون شاهرود شرکت داشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: اعضای کتابخانه سیار روستایی کانون شاهرود با همراهی خودرو کتابخانه سیار، مسیر مدرسه تا میدان شهدای روستا را پیاده‌ طی کرده و پخش سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر شادی آنها افزود.

نظارت با اشاره به این مطلب که در این مراسم، کارشناسان اداره بهداشت، توصیه‌های لازم را پیرامون تغذیه سالم و پیشگیری از دیابت برای اولیاء و دانش‌آموزان بیان کردند، گفت: در این آیین، از پدر شهید دانش‌آموز علیمحمدی و پدر جانباز شهید لطفی تجلیل و به دانش‌آموزان پسری که نام مبارک علی(ع) داشتند، جایزه‌ای اهدا شد.

گفتنی است مولودی‌خوانی، قرائت اشعار و حکایات سعدی، اجرای حرکات ورزشی و توزیع شیر محلی به دانش‌آموزان روستایی از طرف خانه بهداشت از دیگر برنامه‌های این همایش بود و هیئت داوران پس از ارزیابی بیش از 100 نوع غذای محلی، آیدا باصری، نازنین‌زهرا علیمحمدی، الهه حاتمی، فاطمه جعفری و امیر رضا بیاری را به‌عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی کرد.