کد خبر: 254663
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۶
بازدید 936
گرامی‌داشت زمین پاک در کانون میامی

اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی، روز زمین پاک را گرامی‌داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و به نقل از ثمانه رحیمی مسؤول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی، به‌مناسبت «روز زمین پاک» و البته به گفته‌ی علی رسول‌آبادی رئیس اداره محیط زیست شهرستان میامی، هفته‌ی زمین پاک و در واقع سال زمین پاک که به حق همین است، ویژه‌برنامه‌ای با مشارکت کانون پرورش فکری و اداره محیط زیست این شهرستان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری با حضور بیش از 50 عضو دختر کودک و نوجوان برگزار شد.

رحیمی هدف از اجرای این برنامه را دوستی با طبیعت و تلاش در حفظ و سرسبزی و طراوت آن عنوان کرد و گفت: در قرآن کریم، بارها از زمین، آفرینش آن، نقش‌های این نعمت بزرگ الهی و نعمت‌های پیدا و ناپیدای آن سخن به میان آمده‌‌است.

وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام و امامان معصوم، سفارش زیادی به حفظ محیط زیست داشته‌اند و امام علی(علیه‌السلام) در نگاهی بلند و سازنده، انسان را مأمور آباد کردن زمین دانسته و چنین فرموده‌است: «خداوند انسان را از بهشت به‌سوی زمین فرستاد تا با نسل خود آنجا را آباد کند». عمل پیامبر و دستورهای آن حضرت در جنگ‌ها برای پرهیز از تخریب محیط زیست به سپاهیان اسلام نیز حکایت از اهمیت حفظ محیط زیست در اسلام دارد و می‌تواند الگویی برای زمانه‌ی ما باشد. برهمین اساس در این ویژه‌برنامه سعی شده تا با مفاهیم ساده مخاطبان کودک و نوجوان را به حفظ محیط زیست تشویق کنیم.

رحیمی همچنین اظهار داشت: رئیس اداره محیط زیست شهرستان میامی با استفاده از تصاویر در قالب طرح پرسش و پاسخ پیرامون زباله و تفکیک آن برای اعضا سخن گفت و درخصوص رفتارهای آدمی با محیط خود و نقش انسان در آلودگی محیط زیست و چرایی و راهکار آن با آنها به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

وی  در ادامه از زباله به‌عنوان «طلای کثیف» نام برد و خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، می‌توانیم از این طلا با تفکیک درست زباله‌ها بهترین استفاده‌ها را داشته باشیم و برای تمامی این حرف‌ها و برنامه‌ها خروجی تعیین کرده و به آن عمل کنیم.

در پایان، اعضا عهد بستند تا با کمک هم برای ارتقاء فرهنگ زیست‌محیطی گام بردارند و با حفظ محیط زیست، سرسبزی و طراوت را به طبیعت و شادابی و نشاط را به همگان هدیه دهند.