تجهیز کتابخانه‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری

کتابخانه‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با بیش از 22000 جلد کتاب چاپ جدید در اریبهشت‌ماه سال جاری تجهیز شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از تجهیز کتابخانه‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری با بیش از 22000 جلد کتاب چاپ جدید در اریبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

مهدی جمال با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 مرکز فرهنگی‌هنری با بیش از 190هزار جلد کتاب در سراسر استان فعال است، اظهار کرد: از این تعداد 16 مرکز ثابت، سه مرکز کتابخانه سیار روستایی، یک مرکز کتابخانه سیار شهری و دو مرکز کتابخانه پستی به کودکان و نوجوانان شش تا 16 سال شهری و روستایی خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌کنند.

وی افزود: یکی از اهداف اساسی کانون پرورش فکری، افزایش نرخ مطالعه در جامعه کودک و نوجوان از طریق راه‌اندازی و توسعه کتابخانه‌ها است.

مدیرکل با بیان اینکه تجهیز و تعمیر و ساخت کتابخانه‌ها از برنامه‌های سال جاری اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان است، گفت: در ابتدای سال جاری برخی مراکز فرهنگی‌هنری در ادامه طرح‌های عمرانی به تعمیر کتابخانه به‌خصوص تغییر وضعیت نامطلوب سرویس‌های بهداشتی و رنگ‌آمیزی سالن‌های مطالعه و آمفی‌تئاتر پرداختند که  مرکز فرهنگی‌هنری مهدی‌شهر یکی از همین مراکز بوده‌است.

جمال بیان کرد: تجهیز و بهسازی این کتابخانه‌ها به ‌این دلیل بوده تا اعضای کودک و نوجوان بتوانند در فضایی شکیل‌تر از گذشته در کتابخانه، مطالعه کنند.

مدیرکل با اشاره به اینکه تجهیز و بهسازی سایر مراکز سطح استان جزء برنامه‌های آینده است که با توجه به تخصیص اعتبارات انجام خواهد شد، تصریح کرد: هدف ما جلب رضایت ارباب‌رجوع و به‌ویژه اعضای این کتابخانه است.

وی از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی شهرستان میامی در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام عمل» خبر داد و افزود: این برنامه با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و دسترسی آسان و فراگیر افراد به کتاب انجام خواهد شد و به دنبال این هستیم کتابخانه‌های سیار روستایی را در همه‌ی روستاها به‌ویژه روستاهای پرجمعیت شهرستان دایر کنیم و بی‌شک برای عملی‌شدن این طرح، نیازمند همت شهرداری برای تأمین وسیله نقلیه این کتابخانه سیار هستیم که بتوانیم اقدامی عملی و کم‌هزینه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشیم.

معدنی کارشناس‌مسؤول فرهنگی، هنری و ادبی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان نیز به توزیع بیش از 22000 جلد کتاب با موضوعات علمی، هنری، فرهنگی و کمک آموزشی در روزهای نخست سال 95 بین مراکز 22گانه‌ی سراسر استان اشاره و خاطرنشان کرد: امید است پس از انجام مراحل کتابداری و ثبت در سیستم و انتقال به قفسه‌های کتاب توسط مربیان مراکز فرهنگی‌هنری، کودکان و نوجوانان تشنه مطالعه و کتاب‌خوانی سیراب شوند.

گفتنی است این کتاب‌ها که از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور به استان‌ ارسال شده در قالب کتاب‌های تازه‌تألیف و تجدید چاپ است و براساس نیاز مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی، توزیع شده‌است.