کد خبر: 254789
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
بازدید 743
اعضای کانون مهدی‌شهر برگزیدگان جشنواره سیزدهم رضوی

دو عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر، مطالعه زندگانی امام‌رضا(ع) را دلیل برگزیده‌شدن خود عنوان کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، دنیا پارسا و صدیقه‌جمالی‌منش در جشنواره سیزدهم رضوی به ترتیب در بخش کتاب‌سازی و مشاعره خوش درخشیدند.

دنیا پارسا عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر، علاقه زیادی به کانون و مربیان داشته و دارد و تمام وقتش را در تابستان‌ها با شرکت در کارگاه های فرهنگی و هنری کانون سپری می‌کند.

این عضو 11 ساله که در جشنواره سیزدهم رضوی مؤفق شد در بخش کتاب‌سازی، عنوان برگزیده را از آنِ خود کند درباره‌ی علت انتخاب عنوان «درخت بهشتی» برای کتاب دست‌سازش به محتوا و متن داستان اشاره کرد و گفت: مشوق اصلی‌ام برای شرکت در جشنواره، مادرم و مریم کاشانی‌فرد مربی فرهنگی مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر بودند و از اینکه کتابم برگزیده شد خیلی خیلی خوشحال بودم. زمانی‌که مشغول آماده‌سازی کتاب بودم دوست‌داشتم و در واقع لحظه‌شماری می‌کردم تا زودتر کارم را تمام کنم و نتیجه آن را ببینم.

خاطره‌ای که از مراحل آماده‌سازی کتاب برای این عضو به یادگار مانده این بوده که دو صفحه از کتابش جابجا شده و با کمک مربی‌اش دوباره مجبور شد، صفحات آن را اجرا کند.

دنیا درباره‌اش سفرش به مشهد مقدس گفت: هیچ‌وقت اولین باری که به مشهد رفتم فراموش نمی‌کنم، درست یادم هست که با خانواده‌ام در یک روز سرد و برفی به مشهد رسیدیم و از شوق زیارت اصلاً سردی هوا را حس نمی‌کردیم.

دنیا در پایان از برگزارکنندگان جشنواره قدردانی کرد و از آنها خواست اگر امکان دارد ملاک‌های گزینش کتاب‌های برگزیده را در فراخوان جشنواره درج کنند تا اعضا و مربیان با معیارهای آن بیشتر آشنا شده و همسو با آن حرکت کنند.

صدیقه جمالی‌منش عضو 14 ساله مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر نیز که هفت‌سال عضو فعال این مرکز است در بخش مشاعره سیزدهمین جشنواره رضوی، برگزیده شناخته‌شد.

جمالی‌منش، اوقات فراغتش را با مطالعه رمان و شرکت در کارگاه‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری سپری می‌کند و مشوق اصلی خود را از شرکت در جشنواره، علاوه بر علاقه‌اش به شعر و ادبیات، فاطمه ربانی مسؤول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر معرفی می‌کند.

این عضو کانونی، از داشتن حس رقابت شدید و انگیزه برای حفظ ابیات در گرمای تابستان با امید به برگزیده‌شدن را به‌عنوان خاطره در دفتر ذهنش ثبت کرده و لحظه‌ی شیرین شنیدن خبر خوش برگزیده‌شدن و  در پی آن دریافت جایزه از مسؤول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر در جمع سایر اعضای کانونی را هیچ‌وقت از یاد نبرده و بارها و بارها در ذهنش مرور کرده‌است.

جمالی‌منش در پایان سخنانش، ضمن قدردانی از تلاش مدیران و دبیران اجرایی، سؤالی را مطرح کرد: علت حذف مشاعره در جشنواره سیزدهم چه بود؟؟!