کد خبر: 254805
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
بازدید 1174
پیام تبریک مدیرکل کانون پرورش فکری به‌مناسبت روز معلم

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پیامی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری در پیامی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مطهری و تبریک فرا رسیدن هفته‌ی معلم از معلم با عنوان زیباترین گل‌واژه‌ی هستی‌بخش و مظهر عشق و دلدادگی به شکوفایی انسان، نام برد.

متن پیام مدیرکل به‌شرح زیر است:

به نام اولین معلم هستی‌بخش

معلم، زیباترین گل‌واژه‌ی هستی‌بخش و مظهر عشق و دلدادگی به شکوفایی انسان، کلیددار سعادت جامعه و شمع فروزان مسیر فلاح و رستگاری انسان‌ها و عامل اساسی پویایی، بالندگی و حیات مدرسه است.

اوست که برنامه‌ها و کتب درسی، تجهیزات و امکانات آموزشی را زنده و فعال نگه می‌دارد و با دم مسیحایی خود در کالبد مدرسه، روح امید می‌دمد.

گرامی می‌داریم روز معلم و سال‌روز شهادت استاد مرتضی مطهری(ره)، معلم فرزانه‌ای که حیات و مماتش، مشعل فروزان دل‌های مشتاق انوار الهی و سعادت بشری است و یقین داریم عاقبت، روزى تخته‌سیاه‌ها زبان مى‌گشایند و خستگى قرن‌هاى معلم را شهادت مى‌دهند که لقمه‌هاى دانش را با کوله‌باری از مِهر بر دستان خویش، در سفره ذهن دانش‌آموزان گذارده و کلاس خاطره‌ها در سپیدی برگ‌های دفتر دل، هنوز زنده و جاویدان است.

بر خود لازم می‌دانم تا در این فرصت، روز معلم را که یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای استاد و معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است حضور یکایک مربیان فرهنگی و فرهنگیان مربی که صادقانه در سنگرهای تعلیم و تربیت، مشق عاشقی می‌کنند، تبریک و تهنیت عرض کرده  و امیدوارم که به مدد لطف خداوند متعال و همت همه‌ی معلمان صبور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامیده شده‌است، شاهد تلاش هرچه بیشتر شما برای تحقق این امر باشیم.