کد خبر: 257714
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
بازدید 931
جشن بهار در کانون میامی

اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی با نمایش جشن بهار در هفدهین جشنواره نمایش عروسکی شرکت می‌کنند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی از تمرین نمایش عروسکی اعضا و مربیان این مرکز با عنوان «جشن بهار» خبر داد و گفت: اعضا و مربیان کانون میامی تابستان امسال با فراخوان جشنواره هفدهم نمایش عروسکی، شور و نشاط خاصی به خود گرفته و در حال تمرین نمایش «جشن بهار» به کارگردانی ثمانه رحیمی و نویسندگی مطهره اصغری و عروسک‌گردانی فاطمه توکل‌خواه، فاطمه آقایی، مبینا عباسی و سمیرا مقدسی، چهار عضو فعال و خلاق کانونی هستند.

رحیمی در ادامه افزود: عروسک‌های این نمایش قصه‌ای از جشن بهار را نقل می‌کنند که دورهم جمع می‌شوند و گنجشک را ناراحت می‌یابند و گنجشگ می‌گوید نزدیک فصل بهار است؛ ولی اثری از سبزه و گل و گیاه نیست و بره  می‌گوید من دلم چمن تازه می‌خواهد و آهو تصمیم می‌گیرد برای بیدارشدن زمین از کسی کمک بگیرند... .

مسئول کانون میامی، نمایش عروسکی را یکی از ابزارهای تربیتی مؤثر برای ارتباط با کودکان دانست و تأکید کرد: لذت بازی با عروسک و فرو رفتن در نقش‌های اجتماعی متعدد، این فرصت را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در فضایی شاد و هنری، از پوسته‌ی خشک و بی‌روح زندگی روزمره خارج شوند و با ساده‌ترین شکل ممکن همسفر شخصیت‌های نمایشی شده با آنان بخندند، تجربه کنند، بیاموزند و رشد فکری کنند.

وی همچنین اظهار داشت: نمایش عروسکی راهی مناسب برای آموزش مسائل اجتماعی به کودکان است و معضلات پیچیده‌ای در حوزه‌ی مدیریت شهری، محیط زیست، عادات غلط تغذیه‌ای، روش‌های نامناسب زیست انسانی و...، تنها گوشه‌ای از مسائلی است که کلید راه‌حل‌های اساسی آن را می‌توان از کودکی با فرهنگ‌سازی از صندوقچه‌ی نمایش عروسکی جستجو کرد.

رحیمی در پایان تصریح کرد: حضور اعضا در کارگاه‌های نمایش خلاق و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری میامی، با هدایت مربیِ آگاهی که اعضا را تنها به‌عنوان ابزاری برای پیش‌برد یک نمایش نمی‌بیند؛ بلکه از نمایش به‌عنوان بستری برای رشد اعضا کمک می‌گیرد، زمینه‌ساز ارتقای مهارت‌های زندگی در اعضا می‌شود و به آنها در شناخت خود و در نتیجه رشد و تعالی فکر و اندیشه‌شان کمک خواهد کرد.

گفتنی است فعالیت نمایش عروسکی با جذابیت و کششی که برای اعضا دارد می‌تواند به ماندگاری بیشترآنها در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بیانجامد و به آنها برای تعادل برقرارکردن بین سه حوزه‌ی دانش، نگرش و مهارت‌هایشان یاری برساند.