برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی پرسش مهر

هفدمین فراخوان ملی پرسش مهر در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در قالب جشنواره وبلاگ‌نویسی برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان، از برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری این استان خبر داد و گفت: ستاد برگزاری این جشنواره در راستای هفدمین فراخوان ملی پرسش مهر در کانون پرورش فکری تشکیل شد.

جمال با اشاره به اختصاص برنامه‌های شاخص کانون پرورش فکری به موضوع پرسش مهر گفت: این فراخوان با هدف ارتقای سطح آگاهی و پرورش روحیه مشارکت‌جویی و پرسش‌گری اعضای کودک و نوجوان، آشنایی آنها با دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در آنها در قالب جشنواره وبلاگ‌نویسی با موضوع خشونت و چگونگی رهایی از آن، برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، قصه‌گویی را یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری برشمرد و اظهار داشت: امسال یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره قصه‌گویی به موضوع ریشه‌های خشونت، اختصاص دارد.

جمال در ادامه، ذات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در مهربانی دانست و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری به‌عنوان خانه مهربانی، راه‌های ترویج مهربانی را به‌عنوان مهم‌ترین عامل مقابله با ترویج خشونت در جامعه به اعضای کودک و نوجوان خود آموزش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های بسیار ویژه‌ای در راستای فراخوان ملی پرسش مهر در کانون پرورش فکری استان سمنان تدارک دیده‌شده است، تصریح کرد: به‌دنبال تولید آثار باکیفیت در زمینه‌های شعر، داستان، نقد ادبی، خوش‌نویسی و نقاشی با موضوع پرهیز از خشونت هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان با توجه به موضوع هفدهمین فراخوان پرسش مهر گفت: امروز خشونت به‌عنوان یک آسیب اجتماعی جدی در جامعه به‌شمار می‌رود و باید برای تنش‌زدایی در جامعه تلاش بیشتری کرد.

گفتنی است حسن روحانی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در فضای مهر و مهربانی و بهار تعلیم و تربیت هفدهمین پرسش مهر را چنین مطرح کرد: «خشونت از کجا نشأت گرفته‌است؟ چگونه عده‌ای خشونت را می‌آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می‌توانیم کشور و جامعه‌ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته‌باشیم و چگونه می‌توانیم جوامع منطقه‌مان و جهان را از خشونت برهانیم؟».