کد خبر: 261635
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
بازدید 1001
احلی من‌العسل در مراکز کانون پرورش فکری

مراکز فرهنگی‌هنری کانون میامی، شهمیرزاد و سرخه میزبان عزاداران کودک و نوجوان در ویژه‌برنامه‌ی «احلی من‌العسل» بودند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و به نقل از ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی ویژه‌برنامه‌ی «احلی من‌العسل» با همکاری اداره آموزش و پرورش و مدیریت مدرسه راهنمایی شهید مصطفی‌خمینی و هیئت متوسلین به نبی‌اکرم(ص) این شهرستان اجرا شد.

در این مراسم که با هدف آشنایی نوجوانان با کلام تاریخی واقعه عاشورا از زبان نوجوان دشت کربلا و به‌منظور تعمیق معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد، مداحان نوجوان با نوحه‌خوانی و مداحی به ذکر مصیبت اباعبدالل‌الحسین(ع) و یارانش پرداختند.

براساس این گزارش، نوجوانان عزادار از مدرسه با دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به سمت کانون حرکت کردند و پس از سر دادن ندای «لبیک یا حسین» و «هیهات من‌الذلّه» و اجرای برنامه‌های مختلف سوگواری، میثاق‌نامه با شهدای کربلا را قرائت کردند و در پایان با آش نذری پذیرایی شدند.

در شهمیرزاد نیز کودکان عزادار با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری، دعاهای خود را با زبان کودکانه در قالب میثاق‌نامه با شهدای کربلا قرائت کردند..

گفتنی است 200 کودک دانش‌آموز سرخه‌ای به‌صورت هیئت عزادار با نواختن طبل و سنج، سینه‌زنان و زنجیرزنان از مدارس حرکت و پس از عبور از خیابان اصلی شهر وارد مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری این شهرستان شدند.

این همایش به‌منظور تجلیل از شهدای نوجوان کربلا به‌ویژه حضرت قاسم‌بن‌حسن(ع) به‌‌عنوان یکی از یاران نوجوان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا و با هدف نهادینه‌کردن فرهگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی بین دانش‌آموزان برگزار شد.