جلسه‌ی شورای اقامه نماز و امر به معروف

جلسه‌ی شورای اقامه نماز و امر به معروف در راستای گسترش فرهنگ نماز و مصادیق معروف با حضور اعضا در اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری جلسه شورای اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر در این اداره‌کل خبر داد و گفت: این جلسه در راستای گسترش و ترویج فرهنگ نماز و مصادیق معروف تشکیل شد و اعضای شورا براساس شیوه‌نامه تعیین شدند و مقرر شد این جلسه هر سه‌ماه یک‌بار به‌صورت فصلی برگزار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان ضمن تسلیت فرارسیدن محرم و ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) و بیان فلسفه‌ی قیام عاشورا، همدلی، نشاط، گسترش معنویت و افزایش انگیزه برای خدمت به مردم را از برکات توجه به نماز و شرکت در این فریضه الهی دانست و در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، بر ترویج و اشاعه معروفات در اداره‌کل و مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان تأکید و عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، خانواده، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، فرهنگی، تربیتی و اداری مصداق دارد و امام حسین(ع) بهترین و کامل‌ترین انسان برای الگوگیری در زندگی فردی و اجتماعی است.

جمال با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا اقامه نماز در مجموعه کانون پرورش فکری را بیش از بیش مهیا کنیم، خاطرنشان کرد: نماز به‌عنوان پرچمدار حرکت انبیا و نماد رفتار خالصانه همه‌ی مؤمنین و موحدین است و به مانند ریسمانی است الهی که پیوند زمینیان را با ملکوتیان برقرار می‌کند.

در ادامه سکینه نجاریانی دبیر شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری، گزارش کوتاهی از عملکرد و فعالیت‌های شورا در سال گذشته و شش‌ماهه‌ی اول سال جاری ارائه داد و بر اساس بخش‌نامه‌های ارسالی به برخی از خواسته‌های ستاد اقامه نماز در سال جدید اشاره کرد.

گفتنی است در این جلسه که با هدف ارائه راه‌کارهای پیشنهادی، اجرایی‌شدن برنامه‌ها و تعیین مسؤولیت‌ها برگزار شد، محمد ناظری‌صوفی مسئول حراست، مهری جهان‌لتیباری رئیس اداره مالی، فروهر معدنی کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی، سکینه پارسا کارشناس فرهنگی و طاهره جعفرزاده کارشناس روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی حضور داشتند.

اجرای فعالیت‌های متنوع در راستای شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌ی نماز و امر به معروف و نهی از منکر، تجلیل از خادمان و رابطان نماز، معرفی «یاوران معروف» و «یاوران نماز»، برگزاری کارگاه پژوهش با موضوع نماز و امر به معروف، تقدیر از فرزندان مکلف کارکنان و... برخی از مصوبات این جلسه بود.