دومین مسابقه کتاب‌خوانی در فضای مجازی

همزمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی دومین مسابقه کتاب‌خوانی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، دومین مسابقه کتاب‌خوانی در کانال تلگرامی «یار مهریان» به آدرس «telegram.me/Yaremehrabankpfs» با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و استفاده بهینه از فضای مجازی بارگذاری شد.

براساس این گزارش با توجه به استقبال مخاطبان از نخستین مسابقه کتاب‌خوانی که در مردادماه سال جاری با کتاب «گردان قاطرچی‌ها» برگزار شد، اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان همزمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در دومین مرحله از این مسابقه، اهل کتاب را به مطالعه کتاب «مروری بر مجموعه‌ای از رفتارهای پسندیده و اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی» نوشته‌ی «خلیل هیبتی» دعوت کرد و همراهان کتاب تا پایان آذرماه سال جاری فرصت دارند تا به ده سؤال مطرح‌شده این مسابقه پاسخ دهند.

در این کتاب سعی شده‌است با زبانی ساده و بدون حاشیه‌پردازی به بخشی از رفتارهای پسندیده و قواعد نانوشته‌ی زندگی شهری که در برقراری ارتباط بهتر شهروندان با یکدیگر و همچنین حفظ نظم در جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند، اشاره شود.

هرچند پیرامون آداب شهروندی و رفتار پسندیده اجتماعی نکات بسیاری را می‌توان برشمرد؛ ولی در کتاب حاضر سعی شده بیشتر به آن موضوعاتی اشاره شود که معمولاً ما در زندگی روزمره بیشتر با آنها روبرو هستیم. موضوعاتی همچون برقراری ارتباط در خانواده و اجتماع، آپارتمان‌نشینی و همسایگی، رانندگی، رفتار در مکان‌های عمومی، مصرف بهینه، محیط زیست و... .

این کتاب می‌تواند مورد استفاده‌ی عموم شهروندان قرار گیرد، به‌همین منظور سعی شده رفتارهای پسندیده یک شهروند خوب در موقعیت‌های مختلف، به طریقی طبقه‌بندی شوند که هر خواننده بتواند به راحتی با کتاب ارتباط برقرار و در مدتی کوتاه، نکات مفیدی را مرتبط با موضوع مرور کند.

گفتنی است برای شرکت در این مسابقه، هیچ رده سنی در نظر گرفته نشده و تمام افراد علاقمند برای شرکت در این مسابقه می‌توانند کتاب را  از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سراسر استان، تهیه و مطالعه فرمایند.