راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در میامی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان در شاهرود از کتابخانه سیار روستایی حوزه‌های شاهرود و بسطام بازدید کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در شهرستان میامی خبر داد و گفت: مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان طی بازدیدی از کتابخانه سیار روستایی حوزه‌های شاهرود و بسطام در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان با اشاره به ضرورت رفع مشکل دسترسی‌نداشتن مردم به کتاب در مناطق محروم، کتابخانه‌ی سیار را نیاز روستاهای حوزه‌ی شهرستان میامی دانست.

جمال در ادامه افزود: طی این بازدید تا پایان سال جاری با تخصیص اعتبار از بودجه شهرستان و خرید یک دستگاه مینی‌بوس، یک واحد کتابخانه سیار روستایی در میامی راه‌اندازی می‌شود و این کتابخانه به‌صورت روزانه در روستاهای مختلف این شهرستان خدمات ارائه می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان به برنامه‌های کانون پرورش فکری شهرستان میامی در هفته کتاب اشاره و خاطرنشان کرد: مربیان کانون میامی در هفته‌ی کتاب با حضور در روستاهای اطراف این شهرستان به اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور پرداختند.

مهدی زندیه وکیلی تأکید کرد: با راه‌‌اندازی کتابخانه سیار علاوه بر ارتقای سرانه مطالعه، زیرساخت یک حرکت جهشی در توسعه کتابخانه‌ها و ایجاد علاقه‌مندی در بین روستاییان به مطالعه و کتاب فراهم شود تا بتوان در یک بستر مناسب نسبت به رونق این بخش اقدام کرد.