کد خبر: 267723
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
بازدید 1116
طرح کانون‌مدرسه در مراکز کانون استان سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در سال جدید، به اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در طرح کانون‌مدرسه ادامه می‌دهند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر، دانش‌آموزان مدارس شهید فهمیده، زینبیه، 13 آبان و  حضرت رقیه(س) به‌منظور افزایش دانش نوشتن و بهتر نوشتن با ساختار جمله و عبارت‌نویسی آشنا شده و به نوشتن داستان کوتاه می‌پردازند.

همچنین کارگاه علمی در این طرح با هدف معرفی کتاب‌های علمی‌ و عملی، تقویت بنیه علمی و روحیه پرسشگری اعضا برگزار می‌شود.

در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، 34 دانش‌آموز پسر پایه پنجم مدرسه هدف در نخستین جلسه فصل بهار به ادامه فعالیت خود در کارگاه نشریه‌دیواری پرداختند.

پذیرش قوانین گروه و مشارکت فعال و پر نشاط اعضا را به سمت هدف نزدیک‌تر ساخت و آنقدر تجربه کارگروهی و باهم‌بودن برایشان مهم و لذت‌بخش بود که از مدت‌زمان حضور خود در کانون غافل شدند.

اعضای پایه سوم تا پنجم مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود در ادامه طرح کانون‌مدرسه، تکنیک خط‌نقاشی را در کارگاه خوش‌نویسی با هدف پرورش خلاقیت و تقویت اعتماد به نفس تجربه کردند و در کارگاه نقاشی در راستای درس مطالعات اجتماعی با محصولات شهر خود آشنا شده و آنها را به تصویر کشیدند.

این اعضا در کارگاه نوشتن خلاق با موضوع فداکاری متناسب با درس فارسی به نگارش جملات کوتاه پرداختند.

آشنایی اعضا با جانوران مهره‌دار و بی‌مهره در کارگاه نشریه‌دیواری و سفال براساس موضوعات تعریف‌شده درس علوم از دیگر برنامه‌های اجرایی این‌طرح بود.

گفتنی است؛ مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی در راستای طرح امر به معروف، کارگاه بحث آزاد با موضوع «دوست و دوست‌یابی» را برای دانش‌آموزان پایه پنجم مدرسه شهدا، برگزار و در این‌خصوص با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند.

در ادامه اجرای طرح کانون‌مدرسه نیز کارگاه قصه‌گویی با معرفی کتاب «آی‌قصه‌قصه‌قصه» برای دو پایه پنجم مدرسه مالک‌اشتر این شهر برگزار شد.