گردهمایی فصلی ‌مسئولین مراکز فرهنگی‌هنری

نخستین گردهمایی فصلی ‌مسئولین مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری سمنان برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، نخستین گردهمایی فصلی مسئولین مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سال 96 با هدف ارائه سیاست‌ها و خط‌مشی کانون روز یک‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه با حضور مهدی جمال مدیرکل، رئیس اداره مالی، مسئول حراست، کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی، کارشناس ارزیابی عملکرد، کارشناس انفورماتیک، کارشناس روابط‌عمومی و ‌مسئولان 16 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت در مجتمع فرهنگی‌هنری سمنان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در گردهمایی یک‌روزه مسئولین مراکز فرهنگی‌هنری، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تأکید بر حضور صددرصدی کارکنان در پای صندوق‌های رأی و پرهیز از هرگونه تبلیغ برای کاندیدای خاصی، گفت: خداپسندانه تصمیم بگیریم، خداپسندانه سخن بگوییم و برای رضای خدا کار کنیم و یقین بدانیم که این رویه، برکات وافر و کاملی خواهد داشت و اگر فعالیت‌های مراکز در راستای حجت خدا باشد لذت کافی هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ مادی، نصیب ما خواهدشد.

جمال اظهار داشت: ارتباط با خدا را در راستای اهداف تعلیم و تربیت که یک هدف پنهان در اهداف کلی آن گنجانده شده، در اولویت تمامی کارهای خود قرار دهیم؛ چراکه ارتباط با خدا بیشتر مشکلات را ریشه‌کن می‌کند و توفیق الهی زمانی سلب می‌شود که عضوی در مرکز حضور نداشته باشد.

وی در ادامه از مجریان طرح ملی کانون‌مدرسه قدردانی کرد و از آنها خواست تا از فرصت بودن در کنار کودکان و نوجوانان و از بهترین سرمایه کانون که کتاب است، استفاده و همچنین ارتباط خود را با مسئولین شهرستانی و به‌ویژه مدیران مدارس تقویت کنند.

مطالعه؛ ذات فعالیت مربی

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، کانون را یک نهاد فرهنگی، کلینیک تخصصی، پرچمدار و پایه‌گذار اوقات فراغت دانست که دارای برنامه‌ها و طرح‌های از پیش تعیین‌شده است و این مهارت‌ها تنها با مطالعه وآموختن تقویت می‌شود و برخی از تخصص‌ها نیز نیاز به دانش‌افزایی دارد.

جمال مطالعه را ذات فعالیت مربی و گزارمان‌نویسی مربیان در سال‌های گذشته را فعالیتی بسیار پسندیده و شایسته ارزیابی کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست‌های کتابخوان، برپایی جلسات نقد کتاب و... در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان، بیان داشت: کانون پرورش فکری، جریان‌ساز است و کار فرهنگی، زمانی در مراکز جریان دارد که مطالعه صورت گیرد و سرانه مطالعاتی اعضا هم زمانی رشد می‌یابد که خود مربیان اهل کتاب و با فنون مطالعه آشنا باشند.

جمال تصریح کرد: کانون پرورش فکری صددرصد به آموزش و پرورش نیاز دارد و آموزش مستقیم در کنار آموزش غیرمستقیم بر دانش‌آموزان یا همان اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری که محتوای اصلی کانون را تشکیل می‌دهند، نتیجه و تأثیر مطلوبی خواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با بیان فرصت‌ها و تهدیدهای دنیای مجازی بر استفاده‌ی درست از این امکان تأکید کرد و ایجاد حد و مرز در استفاده از فضای مجازی، فرهنگ‌سازی، بالا بردن قدرت تفکر، ایجاد جذابیت‌های متنوع، تقویت اعتقاد دینی و خداباوری را نیز در این راستا مهم برشمرد.

جمال با اشاره به اینکه در ذات مربیان کانون پرورش فکری، مهربانی، صمیمیت، عاطفه و گذشت وجود دارد از مسئولین خواست تا به کرامت انسانی توجه داشته و با همکاران خود با احترام و تواضع برخورد کنند.

تقویت اقتصاد کانون، مهم‌ترین اولویت‌ مدیرعامل

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با بیان این نکته که اقتصاد کانون یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیرعامل است، پیرامون سه مقوله‌ی مهم سینماکودک، فروش محصولات کانون پرورش فکری و همکاری بیشتر کارکنان با واحد کانون زبان مطالبی عنوان و خاطرنشان کرد: کانون زبان یک شاخه اقتصاد کانون پرورش فکری بوده و از آن جدا نیست؛ بلکه جزیی از کانون پرورش فکری و به‌مثابه یک مرکز فرهنگی‌هنری است.

گفتنی است؛ در این گردهمایی ضمن معرفی محمدرضا وطنی به‌عنوان نماینده جدید فروش استان و بیان مباحث مالی، اداری، حراست، فرهنگی، هنری، ادبی، پرتال کودک و نوجوان، ملاک  و معیار ارزیابی عملکرد، پیرامون گسترش فروشگاه‌ها و تقویت عاملیت و نمایندگی‌های فروش، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی فروش محصولات در مراکز فرهنگی‌هنری، تجهیز و راه‌اندازی سینماکودک در شهرستان‌ها، ساعت کاری مربیان در شش‌ماهه‌ی اول سال، تأمین ملزومات کارگاه‌ها، برنامه‌ها و چالش‌های موجود در واحدهای کارشناسی، اردوی تابستانی اعضا، ایجاد شرایط تخفیف برای اعضای بی‌بضاعت و کم‌درآمد و... بحث و گفت‌وگو شد و مدیرکل در پایان جلسه پس از بیان مشکلات مسئولین مراکز فرهنگی‌هنری به سؤالات و ابهامات ‌آنها پاسخ داد.