رشد 15 درصدی آثار اعضای کودک و نوجوان

آثار رسیده به دبیرخانه‌ی استانی جشنواره‌ی پانزدهم رضوی توسط کارشناسان ستادی و تعدادی از مربیان مراکز فرهنگی‌هنری، داوری و ارزیابی شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال از داوری آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در قالب هفت‌رشته‌ی فراخوان پانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی رضوی خبر داد و گفت: آثار شرکت‌کنندگان در سه گروه سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 17 سال مورد ارزیابی قرار گرفت.

جمال اظهار داشت: یک‌هزار و 216 کودک و نوجوان اعم از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری، دانش‌آموزان طرح کانون‌مدرسه و شرکت‌کنندگان بخش آزاد در جشنواره پانزدهم، مشارکت داشتند و جشنواره رضوی در سال جاری نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در ادامه افزود: این جشنواره با هدف توسعه مفاهیم دینی و ترویح فرهنگ رضوی در میان کودکان و نوجوانان، پرورش فکر کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی به‌ویژه معارف رضوی، توجه به سیره اخلاقی امام رضا(ع) به‌ویژه حکمت، متانت و سخاوت ایشان، ترغیب کودکان و نوجوانان به خلق آثار بدیع و خلاق با محوریت معارف رضوی برگزار شد.

فروهر معدنی کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری، ادبی و دبیر استانی این دوره از جشنواره‌ی رضوی نیز اظهار داشت: داوری مرحله‌ی نخست این آثار در مراکز فرهنگی‌هنری توسط مربیانِ خودِ مراکز صورت گرفته و پس از انتخاب، آثار برتر به دبیرخانه استانی ارسال شده‌است.

معدنی در ادامه افزود: پس از دریافت آثار، ابتدا بر اساس نوع اثر و گروه سنی اعضا، تفکیک لازم صورت گرفت و کار داوری آغاز و سپس بخشی از آثار برگزیده‌ی مرحله‌ی استانی برای داوری در مرحله‌ی نهایی به دبیرخانه‌ی مرکزی کارگروه کودک و نوجوان رضوی به تهران ارسال شد.

رابط رضوی جشنواره پانزدهم کانون سمنان همچنین اظهار داشت: از مجموع 146 اثر رسیده به دبیرخانه استانی که 6 اثر قصه‌گویی، 23 اثر نشریه‌نگاری، 18 اثر کتاب‌سازی و 31 اثر در قالب کاردستی، 25 اثر شعرسرایی و 35 اثر داستان‌نویسی، 6 اثر پویانمایی و 8 اثر سرود را شامل می‌شود، تعداد 32  اثر پس از داوری و ارزیابی نهایی به تهران ارسال ‌شد.

وی در پایان عنوان کرد: اسامی برگزیدگان مرحله‌ی استانی به‌زودی اعلام و از آنها در دهه‌ی کرامت قدردانی خواهد شد.