آموزش ساخت عروسک‌های انگشتی در محله اسباب‌بازی

کودکان 5 تا 7 سال، ساخت عروسک‌های انگشتی را در سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی از مربیان کانون پرورش فکری استان سمنان یاد می‌گیرند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان به همراه فریده محمدی مربی مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بسطام در «محله اسباب‌بازی» سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی، ساخت عروسک‌های انگشتی را به خانواده‌ها و کودکان 5 تا 7 سال آموزش می‌دهند.

به گفته‌ی امیرفخریان، در این غرفه، هدف اصلی مربیان این است تا به خانواده‌ها و کودکان بیاموزند که با ابزار ساده هم می‌توان عروسک و اسباب‌بازی ساخت و از این عروسک‌ها در انجام بازی‌های نمایشی استفاده کرد و مفاهیم اجتماعی، دینی و فرهنگی را بدون پرداخت هزینه‌ای به مخاطب آموخت.

مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان اظهار داشت: هرچند این آموزش برای کودکان 5 تا 7 سال است؛ اما در روزهای جشنواره، با استقبال خوب بزرگ‌سالان نیز روبرو شدیم و نکته جالب آنکه تصور می‌شود هنوز خانواده‌ها با این شیوه‌ها آشنا نیستند و این جشنواره توانسته راهی برای آموزش آنها باشد.

وی در پایان افزود: ساخت این عروسک‌ها به پرورش استعداد و خلاقیت کمک می‌کند و به همین دلیل است که آموزش ساخت و استفاده از آن مدت‌ها در مراکز مختلف کانون در دستور کار قرار گرفته است.

‌گفتنی است؛ محله اسباب‌بازی برای نخستین‌بار با هدف آشنایی مخاطبان با عروسک‌ها و هنر بومی مناطق مختلف ایران و جهت‌بخشی به نگاه مخاطبان نسبت به هنرهای بومی ایران اجرا شده و بر نشاط و پویایی جشنواره افزوده است.