کد خبر: 271988
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
بازدید 611
گشایش سینماکودک در کانون مهدی‌شهر

ششمین سینماکانون استان سمنان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش  فکری استان از گشایش سینماکودک در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر خبر داد و گفت: در آستانه‌ی عید غدیر، ششمین سینماکانون استان سمنان با حضور جمعی از مسئولین در شهرستان مهدی‌شهر راه‌اندازی شد.

جمال، راه‌اندازی سینمای کودک و نوجوان در استان سمنان را تلاش برای پاسخ به یک نیاز جدی برشمرد و گفت: کانون پرورش فکری به دنبال این است تا با راه‌اندازی سینماکانون، جریان جدیدی در حوزه حمایت از سینمای کودک و نوجوان به‌وجود آورد.

وی با اشاره به اکران فیلم‌های مناسب گروه سنی کودک و نوجوان اظهار داشت: هدف از تجهیز و راه‌اندازی این سینما، نمایش فیلم‌هایی با رویکرد آموزشی و افزایش نشاط اجتماعی در کودکان است.

جمال با توجه به رویکرد آموزشی و اخلاق‌مدارانه‌ی ادبیات کهن فارسی در فیلم‌های در نظرگرفته‌شده برای کودکان، گفت: در دهه‌های گذشته در تاریخ سینمای کشور شاهد فعالیت سینماگران مؤفقی در این حوزه بوده‌ایم و محتوای فیلم‌ها به سال ساخت بستگی ندارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با اشاره به همگرایی تولید فیلم و کتاب به‌طور همزمان در برخی موارد در کشور، ادامه داد: در دو دهه‌ی گذشته ساخت فیلم و تدوین آن به‌ویژه فیلم کودک همراه با چاپ کتابِ همان فیلم انجام شده‌است که مباحث آموزشی خوبی را به دنبال داشته است.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: نمایش فیلم یکی از فعالیت‌های 42گانه‌ی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری است و کودکان، اصلی‌ترین مخاطبان این فرآورده‌های تصویری‌ هستند.

جمال در پایان تصریح کرد: سینماکانون به دنبال این است تا با همراهی همه متولیان عرصه‌ی فرهنگ و پیشگامانان عرصه‌ی هنر با جریان‌سازی جدید فرهنگی، اتفاق فرهنگی خوبی برای کودکان رقم بزند.

گفتنی است؛ در آیین گشایش سینماکودک مهدی‌شهر، فیلم «آتش‌نشان کوچک» اکران شد.