کد خبر: 271989
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
بازدید 698
آغاز جشنواره استانی قصه‌گویی در مهدی‌شهر

مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی، صبح چهارشنبه در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، پنجمین جشنواره قصه‌گویی آسنک پیش‌درآمدی بر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر برگزار شد.

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در این آیین، قصه‌گویی را هنر بی‌بدیل مربیان عنوان و خاطرنشان کرد: مربیان آموزگاران زندگی‌اند و با گشودن درهای قصه‌ها رمز و رازهای چگونه زیستن را به کودکان و نوجوانان نشان می‌دهند.

جمال در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر قصه جهانی پر از شگفتی است، اظهار داشت: این جهان شگفت‌انگیز کلیدی از جنس کلمه دارد، کلماتی پیدا و نهان در ذهن و زبان قصهگو و اعجاز کلمات را هم تنها قصه‌گوست که می‌شناسد، پیچیدگی‌ها، رازها و رمزهای جهان بی‌بدیل قصه‌ها را قصه‌گو می‌داند و گشودن می‌تواند.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره قصه‌گویی آسنک، اثرات و نتایج مطلوب قصه‌گویی را تقویت مهارت شنیداری، کاهش فاصله بین نسل‌ها با هنر و فن قصه به‌عنوان پل ارتباطی گذشته به آینده و تنظیم رفتار مخاطب کودک و نوجوان برای ورود به عرصه‌های اجتماعی بزرگ‌تر برشمرد.

جمال همچنین از قصه‌گویی به عنوان یکی از ارکان پیوند دهنده روابط اجتماعی عنوان و تأکید کرد: قصه‌گویی، فرصتی برای بیداری ذهن و هوشیاری در جامعه است.

سکینه پارسا کارشناس فرهنگی و دبیر اجرایی جشنواره استانی قصه‌گویی تصریح کرد: در این مرحله 20 قصه‌گوی مهدی‌شهری در بخش‌های مربیان، آزاد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و اعضای نوجوان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پارسا هدف از اجرای این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ارتقای کمی و کیفی فعالیت قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان، تلاش برای ارتقاء سطح دانش نظری مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه لازم برای تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان و کارشناسان این حوزه، عنوان و خاطرنشان کرد: پنج قصه‌گوی برتر این مرحله از جشنواره به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.