جشنواره قصه‌گویی در منطقه‌ی شرق وغرب استان سمنان

برگزیدگان مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در منطقه‌ی شرق و غرب کانون پرورش فکری استان سمنان معرفی شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، سکینه پارسا کارشناس فرهنگی و دبیر جشنواره قصه‌گویی از مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌های شرق و غرب استان در نیمه‌ی دوم شهریورماه خبر داد و گفت: این جشنواره به میزبانی مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری شاهرود در شرق، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه در غرب و همچنین خوان هفتم جشنواره نیز به میزبانی مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهمیرزاد برگزار شد.

دبیر جشنواره استانی قصه‌گویی اظهار داشت: در هر سه حوزه، تعداد 55 قصه‌گو در چهار بخش مربی، آزاد، نوجوان، پدربزرگ و مادربزرگ با یکدیگر به رقابت پرداختند که پس از داوری تعداد 19 قصه‌گو به عنوان نفرات برگزیده و شایسته تقدیر به مرحله‌ی بعدی راه یافتند.

وی، توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان یک واسطه تربیتی، ارتقای سطح کمی و کیفی قصه‌گویی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، ایجاد زمینه لازم برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان، کارشناسان و اساتید حوزه‌ی قصه‌گویی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و خاطرنشان کرد: هیئت داوران این مرحله از جشنواره بر اساس شاخص‌های ارزیابی، انتخاب مناسب قصه، پرداخت قصه، بهرهمندی از فنون قصه‌گویی، بکارگیری لحن و کلام قصه‌گو در اجرا، تسلط در اجرا، خلاقیت در اجرا، تعامل با مخاطب، پوشش قصه‌گو و... را ملاک قصه‌گویان برتر دانست.

دبیر جشنواره استانی قصه‌گویی بیان داشت: در مرحله استانی این جشنواره، 122 قصه‌گو در مرحله‌ی شهرستانی شرکت داشتند که از این تعداد، 37 قصه‌گو در بخش مربیان کانونی، 50 قصه‌گو در بخش اعضای نوجوان،30 قصه‌گو در بخش آزاد، سه قصه‌گو در بخش پدربزرگ و مادربزرگ و دو قصه‌گو نیز در بخش رضوی به روایت قصه‌های خود پرداختند و پس از داوری، 40 قصه‌گو به‌عنوان نفرات برگزیده در هفت منطقه از استان معرفی شدند.

پارسا در پایان تصریح کرد: هشت برگزیده این مرحله از جشنواره، شامل چهار قصه‌گوی کانونی و آزاد، دو قصه‌گوی نوجوان، یک قصه‌گو از بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و یک قصه‌گو از بخش رضوی در مرحله منطقه‌ای با حضور قصه‌گویان برگزیده استان‌های تهران، البرز، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی در آذر ماه سال جاری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

گفتنی است؛ تلاوت قرآن، همخوانی سرود ملی، شعرخوانی، همنوازی، سرودخوانی اعضای کودک و نوجوان، دکلمه‌خوانی، اجرای نمایش خلاق، پخش کلیپ، خوانش بیانیه هیئت داوران، تقدیر از برگزیدگان و... برخی از برنامه‌های جشنواره استانی قصه‌گویی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =