اعضای مرکز فرهنگی‌هنری هامون مهمان ویژه‌ی " نخستین همایش آشپزی اقوام سیستانی و بلوچ " در شهر زابل شدند

گروه سرود مرکز فرهنگی‌هنری هامون در " نخستین همایش آشپزی اقوام سیستانی و بلوچ " برای شرکت‌کنندگان در همایش سرودخواندند

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، مربی‌مسئول مرکز هامون با اشاره به این‌خبر گفت: برگزارکنندگان این همایش فرهنگی، هنری و قومی، که برای نخستین‌بار در استان برگزارمی‌شد، از گروه سرود مرکز هامون برای حضور در این‌ویژه‌برنامه دعوت‌کردند.

ملیحه طوفانی اطمینان برگزارکنندگان را به کانون، با توجه به حضور مهمانان خارجی، قابل‌توجه دانست و افزود: این‌نکته که با وجود موسسه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری در شهر زابل، کانون برای اجرای برنامه در چنین همایشی انتخاب می‌شود، نه تنها اتفاقی نیست بلکه نشان‌دهنده‌ی اطمینانی‌است که شنیدن نام کانون، در سراسر کشور، به مردم  می‌دهد.

وی سپس به استقبال مسئولان حاضر در همایش از سرود کانون اشاره‌کرد و افزود: کیفیت کار بچه‌ها، علاوه بر مسئولان، تحسین سرآشپز ایتالیایی را، که داور این‌همایش بود، برانگیخت به‌طوری‌که در پایان بچه‌های کانون را به میز اختصاصی غذای دست‌پخت خود دعوت و برای آنان آرزوی موفقیت‌کرد.

طوفانی در پایان، برگزاری چنین همایش‌هایی را برای زنده‌نگه‌داشتن آداب و رسم‌های هر منطقه مفید دانست و خاطرنشان‌کرد: برای انتقال این‌گنجینه‌های فرهنگی به نسل‌های آینده و جلوگیری از فراموش‌شدن آنها، نه تنها مسئولان، بلکه  همه‌ی بزرگان خانواده و جامعه باید دست به دست هم‌بدهند، تا از یادگار گذشتگان نگه‌داری‌کنند.