شانزدهمین جشنواره‌ی استانی نمایش عروسکی در کانون استان آغاز به کار کرد

مدیرکل کانون استان: نمایش عروسکی آموزش مهارت‌های اجتماعی‌ و زندگی همراه با خلاقیت است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز شانزدهمین جشنواره‌ی استانی نمایش عروسکی، در استان آغاز به کار کرد.

در این جشنواره، که با حضور تعدادی از مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری استان و گروه‌های نمایشی، در حال اجراست، تعداد ده نمایش از مراکز کانون استان به مرحله‌ی نهایی راه‌یافته‌اند که این گروه‌ها در حال اجرای نمایش‌های خود هستند.

در مراسم افتتاحیه‌ی این جشنواره مدیرکل کانون استان ضمن تشکر از عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری آن، گفت: عروسک هم‌زاد با کودک است و همه‌ی بچه‌ها از ماه‌های آغازین تولد با آن آشنا می‌شوند و حتی در دوران بزرگ‌سالی هم آن را حفظ می‌کنند.

حسن معزی افزود: از کارکردهای مهم عروسک می‌توان به تاثیر آن در شکل‌گیری شخصیت کودک اشاره‌کرد که در زندگی آینده‌ی او نیز این تاثیر با او همراه خواهد بود.

وی در ادامه‌ی سخنان خود نمایش عروسکی را یکی از فعالیت‌های مهم کانون دانست و گفت: این فعالیت هنری به طور هم‌زمان می‌تواند چندین مهارت از جمله دیدن، شنیدن و سخن‌گفتن را در اعضا تقویت‌کند.

معزی سپس خاطرنشان‌کرد: اعضا، هم‌چنین، در قالب این فعالیت می‌توانند حرف دل خود و واقعیت‌های موجود در جامعه را، با بیانی هنرمندانه، به مخاطب عرضه‌کنند و همه‌ی این‌موارد نشان‌دهنده‌ی اهمیت این فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی است.

مدیرکل کانون استان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان‌کرد: نمایش عروسکی آموزش مهارت‌های اجتماعی‌ و زندگی همراه با خلاقیت است به طوری‌که می‌تواند باعث ایجاد و تقویت خلاقیت در نوجوانان شود.

وی هم‌چنین در مورد نقش نمایش عروسکی کانون در معرفی و انتقال خرده‌فرهنگ‌ها گفت: اعضای کانون که در مراکز گوناگون استان پراکنده‌اند با این فعالیت می‌توانند خرده‌فرهنگ‌های خود را به دیگر شهرستان‌ها و حتی در سطح ملی معرفی کنند.

معزی سپس خطاب به مربیان کانون گفت: شما مربیان سال‌های زیادی را در کنار اعضا به فعالیت مشغول بوده‌اید و با بسیاری از توانایی‌های اعضا آشنا هستید و من امیدوارم در ادامه‌ی راه نیز با انتقال تجربه‌های ارزنده‌ی خود به آینده‌سازان مملکت اسلامی‌مان، آنان را برای ادامه‌ی راه آماده‌کنید.

مدیرکل کانون در پایان با تبریک به گروه‌های نمایشی راه‌یافته به مرحله‌ی استانی برای آنان آرزوی موفقیت و اظهار امیدواری‌کرد که بتوانند توانایی خود را در سطح کشور نیز به نمایش بگذارند.

قابل ذکر است این جشنواره به مدت یک‌روز در حال برگزاری‌است و اختتامیه‌ی آن عصر امروز با حضور گروه‌های شرکت‌کننده و تعدادی از مسئولان فرهنگی دیگر نهادها برگزار خواهدشد.