نمایش فیلم‌های دهمین جشنواره‌ی‌ بین‌المللی پویانمایی تهران در کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان

هم‌زمان با تهران و سایر مراکز کانون کشور فیلم‌های دهمین جشنواره‌ی‌ بین‌المللی پویانمایی تهران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان در حال اکران است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، هم‌زمان با تهران و سایر مراکز کانون کشور فیلم‌های دهمین جشنواره‌ی‌ بین‌المللی پویانمایی تهران در کانون استان در حال اکران است.

در این جشنواره، که تا نوزدهم اسفندماه ادامه خواهد داشد، فیلم‌های راه‌یافته به بخش بین‌الملل، در پنج روز در حال رقابت هستند و در نهایت برگزیدگان بخش‌های گوناگون آن معرفی خواهندشد.

قابل ذکر است در جشنواره‌ی پویانمایی، که بیست سال از آغاز آن می‌گذرد، آثاری از هنرمندان ایران و 97 کشور جهان در حال نمایش است و فیلم‌سازان در دو بخش ایران و بین‌الملل رقابت می‌کنند.

بخش مسابقه‌ی ایران این دوره از جشنواره شامل 104 اثر پویانمایی، 17 اثر دانشجویی، 12 اثر دینی، 7 اثر ارزش‌های انقلاب اسلامی، 69 اثر موشن گرافیک و چهار اثر بلند است و در بخش بین‌الملل 144 اثر شامل 90 اثر پویانمایی و 29 اثر دانشجویی حضور دارند. همچنین 18 اثر پویانمایی و 7 اثر دانشجویی از ایران به این بخش راه پیدا کرده‌اند که هر کدام از این بخش‌ها به صورت جداگانه داوری شده‌اند.

گفتنی است در کانون استان نیز، هم‌زمان با تهران و 31 سالن سینمای مراکز کانون استان‌ها، این رویداد برای علاقه‌مندان پخش می‌شود که نوبت نمایش صبح به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.